סוכנות הביטחון הלאומית של ארצות הברית, ה-NSA, צותתה לרשת המחשבים של צפון קוריאה כבר ב-2010, צעד שבסופו של דבר הביא לספק ראיות לכך שפיונגיאנג עומדת מאחורי הפריצה למחשבי אולפני סוני, כך דווח בניו יורק טיימס. 

על פי הדיווח, סוכנות הביון הצליחה לחדור למערכות הצפון קוריאניות בעזרת דרום קוריאה ומדינות נוספות, לאחר שקודם חדרו לרשתות מחשב סיניות המחברות את צפון קוריאה לשאר העולם. 
העיתון ציטט גורמים כאורמים כי התכנית נועדה להחדיר תכונות מזיקות לרשת במדינתו של קים ג'ונג און, שיכולות לעקוב אחר האקרים צפון קוריאנים.

בסופו של דבר, הפעילות הזאת היתה מכרעת בשכנוע נשיא ארצות הברית ברק אובמה שפיונגיאנג אחראית לתקיפת מחשבי סוני, אמרו הגורמים.  
כזכור, בסוף חודש נובמבר, אירעה פריצה למחשבי האולפנים, שהובילה לשחרור לרשת של עשרות תכתובות מייל חשאיות של החברה, בכלל זה נתונים על משכורות של שחקנים, התכתבויות עם אולפנים מתחרים, לכלוכים שעובדי החברה כתבו על חלק מהכוכבים הכי גדולים של סרטיהם (וויל סמית', אדם סנדלר) ועוד כיד הדמיון הטובה. חמור מכך, באותה הזדמנות דלף לרשת להיט המלחמה "זעם" עם בראד פיט, אף שעדיין ריצד בבתי הקולנוע, והגרסה החדשה למיוזיקל "אנני", שטרם יצא לאקרנים. 
כבר אז עלה החשד המאוד סביר שמי שעומד מאחור הפריצה המרושעת הם האקרים צפון קוריאנים. ואכן, עד מהרה כל החוטים החלו להוביל לכיוון של הדיקטטורה המסתגרת, אף שבאופן רשמי השלטונות בפיונגיאנג הכחישו מעורבות.

לאחר מכן עלו האיומים שלב, כשהאקרים איימו לפגוע בבתי קולנוע שיקרינו את הסרט "ראיון סוף" בסגנון "ה-11 בספטמבר".