העיתון "אל אחבאר", ללא ספק מכלי התקשורת המשפיעים בלבנון, התייחס בידיעה המרכזית שלו היום (שני)  כמובן לתקיפה, שעל פי פרסומים זרים, שויכה לישראל. באירוע עצמו נהרגו חמישה אנשי חיזבאללה, ביניהם גם ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, אשר חוסל בעבר.

מורניה נחשב לאחד הכשורונות הגדולים בארגון, ועפ"י החשד, תכנן לבצע מספר פיגועים כנגד. אין ספק כי חיזבאללה הופתע מאוד מהתקיפה, אבל ינסה לבצע פיגועי ראווה על מנת להמשיך במשחק הכוחות נגד ישראל, מה שקרה אמש בקונייטרה יהיה ללא ספק נקודת מפנה בתחילת סבב בין חיזבאללה לישראל. נפגע בהם, אבל זאת תהיה פגיעה מדודה וכואבת. על התקיפה להתאים למטרה". 
 
בעיתון "אל אחבאר" נכתב כי "מנהיגות האויב קיבלה החלטה ליישם פשע אתמול. הם עשו זאת באופן ישיר ונגד מטרה ברורה, שנלחמה ונעה באיזור קונייטרה. זוהי שוב ההוכחה כי ישראל מעורבת בלחימה בסוריה. זאת עבודה שלא מבוססת על רגש ולא על חשבונות קטנים. זוהי עבודה שמחייבת. התקיפה הזאת זה הדבר הקרוב ביותר לטיפשות". 

המאמר התקיף הראה את הקו אותו הוא מצפה לראות: "לפני מספר ימים, הדגיש נסראללה כי בראש סדר העדיפויות שלו בלחימה, נמצאת ישראל, למרות הלחימה בסוריה ופרישת הכוחות. מר נסראללה ידוע כרהוט ואלוף בלוחמה פסיכולוגית, אבל אלוהים יודע אם הוא מתכוון לכל מילה, או שאופן הצגת הנתונים נועד על מנת לבנות את האיום ליום שיגיע. על כל פנים, הנשק נמצא שם כדי להשתמש בו ולא נועד לאיחסון", נכתב במאמר המערכת, "התגובה צריכה להיות בקנה אחד עם מה שרצה האויב להשיג".

שר ההסברה הסורי, עמרן א-זועבי אמר אמש כי "מה שישראל צריכה להבין הוא שמחיר השמירה על ייצוב האיחור, שם המשחק הוא יציבות, אם לא ננצח אותם, אז יהיה לכם הרבה יותר קשה".

"ג'יהאד מורנייה כבר תכנן, והיו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ"ט וכו', שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים. ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים".

מורניה הבן מילא תפקיד מרכזי בהכנת גיזרת רמת הגולן לעימות מול ישראל. הוא פיקד על לוחמי חיזבאללה בלוחמיה מול המורדים והטמיע שם תשתיות לעימות מול ישראל. הוא נחשב לאחד מנסיכי החיזבאללה.
 
גורמים מקומיים מסרו כי יעד התקיפה, סמוך לעיר קונייטרה, היתה שיירת כלי רכב בו נסעו חמושים מחיזבאללה. מאז תחילת המלחמה בסוריה, דווחו על ארבע תקריות בהן פורסם כי ישראל היא האחראית לתקיפה.
 
גורם בכיר בפיקוד הצפון התריע כבר לפני חודש בראיון ל"מעריב", כי "החיזבאללה פועל רבות על הגבול הצפוני ומפר כמעט מידי יום את החלטה 1701 שהביאה להפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה". הגורם הדגיש כי עימותים על קו הגבול צפויים תמיד וכי צה"ל מחזיק כוננות גבוהה בגבול.