נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא הלילה (בין שלישי לרביעי) את נאום "מצב האומה" שלו בפני בית הנבחרים האמריקאי בוושינגטון. בנאומו התייחס אובמה באריכות לנושאים הפנימיים, כמו הכלכלה האמריקאית והרפורמות אותם הוא מתכוון לקדם. 



בנושא הגרעין האיראני אמר הנשיא: "מאמצינו הדיפלומטיים בחזית האיראנית, נשאו פרי והצלחנו לעצור את תוכניתה הגרעינית ולהקטין את מאגרי החומר הגרעיני במדינה. עד האביב, יש לנו הזדמנות לשאת ולתת על הסכם מקיף שימנע איראן גרעינית, יבטיח את שלומה של ארצות הברית ובעלות בריתה - בכללן ישראל, תוך מניעת עוד מלחמה מזרח תיכונית".



אובמה איים על הקונגרס הנשלט בידי הרפובליקנים, שעלולים לבקש להחמיר את הסנקציות על איראן: "אין כל ערובה לכך שהמשא ומתן יצליח, על כן אני שומר את כל האופציות פתוחות במטרה למנוע איראן חמושה בנשק גרעיני, אך אם סנקציות חדשות שיעלו ע"י הקונגרס הזה, יסכנו את המשא ומתן ויבטיחו את התחמשות איראן, אני אטיל וטו על כל הצעה כזו". 



בנושא הלחימה נגד ארגון דאעש אמר אובמה כי על הקונגרס לאשר שימוש בכוח נגד ארגון הטרור וטען כי מאמצי כוחות הקואליצייה הביאו לבלימת התפשטות הארגון בסוריה ועיראק. "אני קורא לקונגרס להראות לעולם כי אנחנו מאוחדים במשימתנו ע"י העברת חקיקה המאשרת שימוש בכוח נגד  דאע"ש", אמר אובמה. 

בנאומו התמקד הנשיא בנושאים פנימיים אמריקאים והציג עמדות ליברליות בנוגע לנושאים כמו מיסוי, איכות הסביבה ושוק העבודה. בתייחסות להשגי ממשלתו אמר הנשיא כי "בשנים האחרונות יצרנו יותר מ-11 מליון מקומות עבודה חדשים. נפטרנו מהתלות בנפט זר והצלחנו להגן על הפלנטה. אנחנו מספר 1 באנרגיית רוח ושמש. יותר אמריקאים מסיימים קולג' מאי פעם. בשנה האחרונה למעלה מ-10 מליון אמריקאים ללא ביטוח רפואי סוף סוך השיגו את ההגנה של כיסוי ביטוחי. בכל צעד אמרו לנו שמטרותנו לא נכונות או שאפתניות מידי. במקום זאת ראינו את הגידול המשמעותי ביותר במשך עשור, מצב האומה חזק יותר מתמיד". 



בצעד מפייס לחברי המפלגה הרפובליקנית, השולטים כעת בשני בתי הנבחרים במדינה אמר אובמה: "בשבועות הקרובים אעלה רעיונות לטובת הכלל, לא מפלגתיות ואקדם אותם. דברים כמו טיפול בילדים, ימי מחלה, שכר מינימום גבוה יותר, הרעיונות האלו יעשו שינוי גדול בחייהן של מיליוני משפחות וזה מה שכולנו, דמוקרטים ורפובליקנים נשלחנו לעשות".



עוד הוסיף הנשיא בפנייתו, בניסיון לפייס את חברי הקונגרס הרפובליקנים, ואמר כי: "אני מבטיח לכל רפובליקני פה שלא רק שאחפש למשוע את דעותיכם, אחפש לפעול במשותף על מנת לעשות את המדינה הזאת חזקה".