השתלטות המורדים החות'ים על בירת תימן צנעא עשויה לסכן את הקהילה היהודית הקטנה שנותרה במדינה, זאת בשל העבר הבעייתי של הקבוצה השיעית ויחסה ליהודים.

"ברור לחלוטין שהם נמצאים בסכנה בגלל שנאה דתית מושרשת ואיסלאם קיצוני" אמר פרופסור אמריטוס יוסף טובי מאוניברסיטת חיפה. הקהילה היהודית בצנעה מתגוררת ברובע מאובטח תחת הגנתה של הממשלה המרכזית במדינה, זאת לאחר שנמלטו משאר חלקי המדינה בעקבות איומי המליציה החות'ית ופעילי אל קעידה במדינה.
"אנו מזהירים אתכם, עזבו את האזור באופן מיידי. אם תתעלמו מהמסר הזה, ואנו ניתן לכם תקופה של עשרה ימים, אתם תתחרטו על כך" הייתה הזרתו של בכיר חות'י לאחר השתלטות הקבוצה על העיר סעדה  בשנת 2007.  לאחר שכוחות המליציה השיעית נכנסו לבירה צנעה בשנה שעברה, התקבצו תומכיהם וקראו ססמאות כמו "מוות לאמריקה! מוות ליהודים! ניצחון לאיסלאם!". הלוגו של התנועה החות'ית מתהדר בססמאות: "מוות לישראל" ו "ארורים היהודים". 

 

ססמאות אנטי יהודיות של התנועה החות'ית על קירות בצנעא: "מוות לאמריקה! מוות ליהודים! ניצחון לאיסלאם!"

באמצע המאה העשרים התגוררו בתימן למעלה מחמישים אלף יהודים, אך כיום מתגוררים בבירה התימנית קצת פחות מ- 100 יהודים, יחד עם קהילה בגודל דומה בעיר החוף ראידה. רוב יהודי תימן היגרו לישראל במהלך המאה העשרים.