דרמה בגבעת הקפיטול סביב הסנקציות החדשות על איראן: הסנאטור הדמוקרט רוברט מננדז, ממחברי הצעת החוק להחרפת העיצומים על טהרן, הודיע היום רשמית כי הוא וחבריו למפלגה לא מתכוונים לתמוך במהלך עד סוף חודש מרץ על מנת לאפשר לנשיא ברק אובמה למצות את השיחות עם איראן על תוכנית הגרעין. הרפובליקנים הבהירו כי הם נחושים להמשיך עם קידום ההצעה.

בדיון שנערך היום בוועדת הבנקאות של הסנאט, הכריז מננדז כי הוא מסיר את תמיכתו מהצעת החוק שגיבש יחד עם עמיתו הרפובליקני, מארק קירק. הוא סיפר כי הוא ועמיתיו הדמוקרטים עדכנו את אובמה כי הם לא יתמכו במהלך עד סוף מרץ. 
"רבים מעמיתיי הדמוקרטים ואני שלחנו מכתב לנשיא, ובו אמרנו לו שאנחנו לא נתמוך בהעברתה של הצעת החוק של קירק-מננדז בסנאט עד 24 במרץ, וזאת רק אם לא יהיה הסכם מסגרת פוליטי", אמר הסנאטור מננדז לעמיתיו לוועדה. 

השיחות בין איראן לבין המעצמות אמורות להימשך עד סוף יוני, אולם וושינגטון וטהרן ציינו כי הן מעוניינות לגבש הסכם מסגרת בתוך חודשיים. מננדז הביע תקווה כי יושג פתרון דיפלומטי עם איראן, אולם הודה כי יש לו ספקות רבים לגבי נכונותו של המשטר בטהרן לבצע את הוויתורים הדרושים על מנת להגיע להסכם.
למרות העמדה הדמוקרטית, במפלגה הרפובליקנית נחושים להמשיך עם קידום הצעת החוק. היו"ר הרפובליקני של ועדת הבנקאות, ריצ'רד שלבי, ציין כי הוא מתכוון להעלות את ההצעה להצבעה ביום חמישי. "בלי לחץ של סנקציות נוקשות, איראן לא הייתה מעורבת בשיחות מלכתחילה", אמר שלבי. "האיום של סנקציות עתידיות מייצג את התמריץ היחיד של איראן לסיים בהצלחה את ההסכם". 
אם אכן תיערך ההצבעה, היא צפויה לזכות ברוב מאחר שבוועדה ישנם 12 רפובליקנים לעומת עשרה דמוקרטים. עם זאת, אם הרפובליקנים יחליטו לנצל את הרוב שלהם במליאת הסנאט כדי להעביר את החוק גם בלי תמיכת מננדז וחבריו, הנשיא אובמה צפוי להטיל וטו כפי שהצהיר בנאום מצב האומה בשבוע שעבר.