ירדן הודיעה היום (רביעי) כי היא מוכנה לשחרר ממאסר את האסירה העיראקית סאג'דה רישאווי בתמורה לשחרורו של הטייס מועאז כסאסבה משבי ארגון "המדינה האסלאמית". הטלוויזיה של ירדן הודיעה כי עמדת הממלכה מלכתחילה הייתה שיש להבטיח את שלומו של הטייס. 


"אם המדינה האסלאמית דואגת לשלומה של האסירה רישאווי, עליו לדאוג לחייה", אמר מקור ירדני בכיר לעיתון "אל-רד". המקור הוסיף, כי צבא ירדן יצא לעשרות גיחות לאזור בו אמור להיות מוחזק כסאסבה בחודש האחרון, והדגיש כי נמשך המשא ומתן עם הארגון באמצעות מנהיגים דתיים ושבטיים. "המחיר של שחרור האסירה הוא החזרת בנה של ירדן בשלום למולדת". 

שר החוץ של ירדן, נאסר ג'ודה, הכחיש דיווחים כי רישאווי שוחררה ועזבה את ירדן. "אמרנו מלכתחילה, כי היא לא תשוחרר כל עוד בננו מועאז לא שוחרר", אמר השר הירדני.


בני משפחתו של הטייס הירדני דורשים מהשלטונות בעמאן לשחרר את כל אסירי דאעש שבידי הממלכה, כפי שהארגון דורש, כדי להביא לשחרורו של הטייס. בירדן נפוצו שמועות על כך שהטייס אף הוצא להורג, אך הדברים הוכחשו. אביו של הטייס הירדני פנה למלך עבדאללה ואמר: "אתה שלחת את בני לסוריה ולכן אתה חייב להשיב אותו משם".

שלשום פרסם דאעש אולטימטום ואיים כי יוציא להורג היום את הטייס הירדני ואת בן הערובה היפני אם לא תשחרר ירדן טרוריסטית של אל-קאעידה המוחזקת בבית כלא ירדני. 

שגריר יפן בעמאן אמר, כי יש בידיו מידע שהיא תצא לחופשי בתוך זמן קצר. לדברי השגריר היפני, "בקרוב יהיו חדשות טובות". אפשר שהוא רומז שדאעש ישחרר את בן הערובה היפני שאיים להוציאו להורג היום קנגי גוטו.