הטלוויזיה הספרדית פרסמה היום (שבת) את ירי המרגמה של צה״ל לעבר מוצב יוניפי״ל בדרום לבנון שבו נהרג פקח האו"ם הספרדי, פרנסיסקו חאבייר סוריה טולדו, בן 36. בתיעוד ניתן לראות כי טולדו נהרג מרסיס של פיצצת מרגמה צהלית בעוד חייל אום שיושב ברכב מתחת למגדל שמירה שבו עמד טולדו מתעד את האירוע באמצעות הטלפון הסלולארי שלו.
ההפגזה בה נהרג חייל יוניפיל

הצלם ישב בתוך רכב בעת האירוע ולצד מגדל השמירה. הרחבה כולה ממוגנת בבטונדות אולם הפצמ"ר הגיע מהגובה ונפל מטר מהרכב. בסרטון ניתן לשמוע קול שריקה של פצמ"ר ולאחריו נראית הפגיעה מפצמ"ר אחר באדמה. אחד הרסיסים ניתז לעבר המגדל שבו היה טולדו והוא נפגע ונהרג.
 שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שוחח ביום שישי עם שר ההגנה הספרדי פדרו מורנס, ‏בעקבות התקרית בגבול לבנון בה נהרג חייל יוניפי"ל מספרד, פרנסיסקו ‏חאבייר סוריה טולדו.‏
 במהלך השיחה אמר שר הביטחון יעלון לשר ההגנה הספרדי: "בשמי ובשם העם ‏בישראל אני מבקש למסור תנחומים על מותו של החייל פרנסיסקו חאבייר סוריה ‏טולדו, בראש ובראשונה למשפחתו שאיבדה את היקר לה מכול" השר תיאר את נסיבות מותו של טולדו ‏"חיזבאללה יזם וביצע התקפת טרור על כוחותינו באמצעות טילי נ"ט. חיילינו השיבו ‏אש, ועמדה שהייתה בין שני הצדדים ובה שהה פרנסיסקו, נפגעה.

"לצערי הרב גם אנו ‏איבדנו שניים מחיילינו בתקרית הקשה. אנו חוקרים את המקרה ואת הירי ממנו ‏נהרג פרנסיסקו, ונשתף פעולה עם יוניפי"ל ועם הקצינים הספרדים כדי לקבל תשובה ‏ברורה על נסיבות המקרה. כשיסתיים התחקיר נחלוק אתכם את תוצאותיו".‏