התקוות שהיו לממשלת יפן לניהול משא ומתן עם ארגון דאעש עלו בתוהו. סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, כולל ביוטיוב ובטוויטר, מראה את עריפת ראשו של  קנג'י גוטו, השבוי היפני אשר הוחזק על ידי הארגון. גוטו הוא האזרח היפני השני שנרצח על ידי "המדינה האיסלאמית" השבוע.



קנג'י, הוצאה להורג

הסרטון מתחיל בכתובת "הודעה לממשלת יפן". בסרטון נראה ג'ון הג'יהדיסט, מחבל ממוצא בריטי, המשמש כמוציא להורג בסרטוני הארגון. הוא פונה לממשלת ירדן ולקואליציה ואומר: "מסר זה נועד לממשלת יפן ובנות בריתה הטיפשיות, אתן, יחד עם הקואליציה השטנית, טרם הבנתם כי אנו, בחסד אללה, חליפות איסלאמית בעלת סמכות וכוח.  גוף שלם הצמא לדמכם ובגלל החלטתכם חסרת האחריות להשתתף במלחמה שלא תוכלו לנצח בה, הסכין הזה ימשיך וישחט את קנג'י ויביא לטבח בכל מקום בו אנשיכם נמצאים. כך שהסיוט שלכם רק מתחיל".



כזכור, במהלך השבוע האחרון הציב הארגון אולטימטום ליפן וירדן לפיו על מנת להצילו עליהם לשחרר את המחבלת מאל קעידה, סג'ידה א-רישאווי, אשר נמצאת במאסר בירדן. כעת נראה כי לפחות לגבי גוטו, החליט הארגון לפעול והוציאו להורג. 



ביום חמישי פקע האולטימטום שהציב ארגון דאעש לממשלות ירדן ויפן על מנת להציל את חייהם של קנג'י גוטו, החטוף אשר נמצא בידי הארגון הרצחני ושל הטייס הירדני, מעאז אל כסאסבה, אשר נתפס בחודש שעבר בסוריה.



"זו ההודעה האחרונה שלי"


בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר, עמד קוטו עם תמונה של חברו הארונה יוקאוויה, שנרצח במהלך השבוע שעבר והתווסף לרשימה ארוכה של אזרחים שהוצאו להורג תוך כדי ניסיון סחיטה של הארגון לקבל כסף או מחבלים שבויים בתמורה.



"האנשים ביפן והממשלה, זוהי ההודעה האחרונה שלי", פתח גוטו ואמר: "נאמר לי שמי שאחראי ויכול להביא אותי לחופשי זו הממשלה הירדנית, אשר צריכה למסור לידי אנשי הארגון את זאזא (המחבלת סאג'ידה א רישוואי, חברת אל קעידה), אשר כלואה במהלך העשור האחרון. הממשלה היפנית צריכה ללחוץ על ירדן, הזמן רץ עכשיו והוא קצר, זה אני תמורתה, מה קשה להבין יותר מזה? היא אסירה במשך עשור ואני במשך מספר חודשים. היא תמורתי, זה חליפין הוגן". 



השבוי המשיך ואמר: "עוד איחור אומר שהם אחראים גם על מות הטייס שלהם, שהמוות שלו יבוא גם כן. יש לי 24 שעות לחיות ולטייס יש אפילו פחות מזה. בבקשה, אל תשאירו אותנו למות, עוד תכסיסים יביאו למותנו, הכדור הוא עכשיו במגרש הירדני".