סאג'דה רשאווי, מחבלת ארגון דאעש, הוצאה הבוקר (רביעי)  להורג בתליה על ידי  אנשי כוחות הביטחון הירדנים בתגובה לרציחתו של הטייס הירדני, מועאז אל קסאסבה, בידי ארגון דאעש, כפי שפורסם אתמול. יחד עמה הוצא להורג אסיר נוסף, זיאד קארבולי, פעיל מרכזי בארגון אל- קאעדה בירדן.



סאג'דה רישאווי היא אזרחית עיראקית שנולדה ב-1970, ונעצרה בעמאן ב-2005 כשעל גופה חגורת נפץ, אותה הייתה אמורה לפוצץ בבית מלון יוקרתי בבירת ירדן. למשימה ההתאבדות היא גוייסה על ידי בעלה, חוסין עלי א-שמרי, שאף פוצץ את עצמו באותו יום.
בית משפט בירדן הרשיע את רישאווי ושפט אותה לגזר דין מוות, אולם לאחר מכן הוקפא גזר הדין מאחר והתברר כי רישאווי סובלת מפיגור שכלי ולא גרמה למותו של איש. בנוסף יש לה שלושה ילדים קטנים החיים עם קרובי משפחתה. בנובמבר 2005 היא הופיעה בראיון טלוויזיוני בו היא דיברה על משימת ההתאבדות שכשלה.


אתמול  ארגון "המדינה האיסלאמית" פרסם  סרטון וידאו, בו נראה הטייס הירדני, מועאז אל-קאסאבה, אשר נלכד בדצמבר על ידי אנשי הארגון, כשהוא נשרף למוות בתוך כלוב. זו הפעם הראשונה שבה הארגון מוציא להורג אדם שלא על ידי ירייה או עריפת ראש. הטלוויזיה הירדנית טוענת כי דאעש הוציא להורג את הטייס הירדני כבר לפני חודש.



ראש הכוחות המזוינים הירדנים הודיע למשפחתו של הטייס על מותו. הארגון קרא לסרטון בשם: "מרפאים את חזיהם של המאמינים". לפני מספר ימים, ירדן הזהירה את דאעש כי אם הטייס שבידיהם יוצא להורג, ימומש עונש המוות שהוטל על המחבלת העיראקית שהארגון דורש את שחרורה.