קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יגיעו מחר (שישי) לקייב ולמוסקבה וייפגשו עם נשיאי שתי המדינות, פטרו פורושנקו וולדימיר פוטין, על מנת לנסות לפתור את המשבר בין רוסיה לאוקראינה. 



החלטנו לנקוט יוזמה חדשה", אמר הולנד במסיהבת עיתונאים. לדבריו הם יציגו הצעה חדשה לפתרון הסכסוך, שתהיה מבוססת על שלמותה הטריטויאלית של אוקראינה. הדברים באים על רקע ההישגים שרושמים הבדלנים הפרו-רוסים בימים האחרונים.


בינתיים, על רקע ההשיגים הטקטיים של הבדלנים הפרו-רוסים בימים האחרונים, נאט"ו שוקלת לתגבר את כוחותיה. מזכ"ל נאט"ו, יאנס טולדנברג, אמר כי המשבר באוקראינה הולך ומחמיר. "רוסיה ממשיכה לפעול נגד הכללים הבינלאומיים ומאמנת את הבדלנים". לדבריו, שרי החוץ צפויים להחליט על הרכבת כוח חדש והגדלת הכוח בפולין מ-13 אלף ל-30 אלף", הוא אמר.

בתוך כך, הגיע היום מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי לקייב ונפגש עם הנשיא פורושנקו. במסיבת עיתונאים שקיימו השניים אמר קרי: 
"אנחנו רוצים פיתרון של שלום ולכן באתי לכאן בשליחות הנשיא אובמה. ההצעה שלנו הוא פיתרון של שלום ולא לאלימות. אנשים חפים מפשע מתים בכל יום. במתקפות, בירי, בחוף מאריופול. הם לא צריכים להסתתר במרתפים".

הוא הוסיף: "כולם יודעים מה מצופה מהם ומהי הדרך הנכונה. רוסיה צריכה לעצור את תמיכתה בכוחות החמושים 
במזרח אוקראינה ולהגיע להסדר. את שפיכות הדמים". 

על ביקורם של מרקל והולנד אמר קרי כי הוא "מדגיש את התמיכה של ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות באוקראינה וקריאתן לרוסיה לשים קץ לסכסוך".