ירדן ממשיכה בהכנות שלה לקראת מערכה מול דאעש, ונדמה כי הפעם הממלכה האשמית תהיה, לפחות בתקופה הקרובה, ראש חיץ במאבק נגד הארגון.



מטוסי חיל האוויר של המדינה הפציצו יעדים של ארגון דאעש בעיר ראקה בסוריה. על פי הדיווחים שהגיעו לאחר הוצאתו להורג של הטייס הירדני, זהו המקום בו נשרף בעודו חי ותועד בסרטון מזוויע של הארגון.


הדיווח, שאומת על ידי רשתות זרות, סיפר על כך שבמהלך הדרך חזרה מהתקיפה, עברו המטוסים מעל העיר בה חי מועאז אל כסאסבה וערכו שם מטס הצדעה לכבודו, שפורסם בכל רחבי ירדן. לאחר מכן המשיכו המטוסים וערכו את המחווה גם בשמי רבת עמון. אגב, למרות הדיווחים על כך שהנשיא עבדאללה יוביל את התקיפה במטוסו, שלל דוברו של הנשיא את הדיווחים וטען כי המלך מתכוון לקחת חלק פעיל בתכנוני הפעילות ולעקוב אחרי כל תקיפה באופן אישי.

דיווחים נוספים מספרים היום כי ירדן מתכוננת לפעילות קרקעית כנגד הארגון במטרה להכניע אותו. הצבא הירדני אף הוציא הודעה מיוחדת בה נשבע כי ינקום את מותו של הטייס וכי התגובה תזעזע את האדמה עליה נמצאים אנשי דאעש".

כזכור, ירדן הגבירה את ההפצצות, ביחד עם ארצות הברית ובעלות בריתה ואף הסלימה את תגובתה כשהוציאה להורג במיידי מחבלים, זיאל קארבולי וסאג'ידה א-רישאווי, אשר משויכים לאל קעידה (ממנה פרש ויצא ארגון דאעש).