"המדינה האיסלאמית איבדה כ-20 אחוזים מכוחה מהרגע שבו החלו תקיפות הקואליציה נגד הארגון", כך טוען היום (ראשון) מפקד חיל האוויר המלכותי של ירדן, מנסור אל ג'בואר במסיבת עיתונאים.

ירדן, אשר העלתה הילוך בלחימה מאז שנודע כי הטייס שלה, מועאז אל כסאסבה, נרצח על ידי הארגון, מתכוונת ככל הנראה לפעול בצורה קרקעית כנגד הארגון, דבר אותו לא עשה הצבא הירדני במשך שנים ארוכות. במהלך התקופה האחרונה מתקיימות התייעצויות נרחבות בנושא, בעיקר לאור העובדה כי הדרישה ברחוב הירדני היא לצדק וחיסול מוחלט של המדינה האיסלאמית.
ג'בואר טוען כי 7000 חברי הארגון הקיצוני נהרגו במהלך התקיפות האלו ואמר כי מטוסים ירדניים ביצעו כ-56 תקיפות מאסיביות מאוד בשלושת הימים האחרונים וכי הם מתכוונים להמשיך ולעשות זאת, בעיקר באיזורים בהם שולטים חברי הארגון בצפון מזרח סוריה. "השגנו את מה שכיוונו אליו עד עתה. הרסנו את המרכזים הלוגיסטיים שלהם וגרמנו ללוחמים שלהם לצאת מהחורים", הוסיף. 

בעולם מעריכים כי אפילו חברי דאעש לא האמינו כי הפגיעה בטייס הירדני תגרום לכזאת תגובה של המלך עבדאללה. הדיווחים מספרים על כך שזוהי נקודת מפנה בלחימה בארגון. ארצות הברית גם כן פועלת ביחד עם ירדן ותוקפת יותר את בסיסי ארגון הטרור, שמשליט פחד כבר למעלה משנה באיזורים נרחבים בעיראק וסוריה: "ההיסטוריה מוכיחה שירדן לעולם לא שוכחת את לוחמיה ונוקמת את נקמתה, לא משנה כמה זמן זה ייקח".

בתוך כך, מלך ירדן עבדאללה נפגש היום עם הנסיך הבריטי צ'ארלס והשניים דנו באריכות בנושא הלחימה והדרך להמשיך אותה. השניים שוחחו באריכות גם על האיומים החדשים על ירדן בעקבות התגברות הלחימה.