מותו של התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן הוא חלק מניסון הפיכה שמטרתו להחזיר לשלטון את הנאו ליברלים, כך טוען בכיר בממשלה. 

גוסטבו לופז, תת-שר בממשלתה של הנשיאה כריסטינה פרננדז דה קירשנר, כתב בהצהרה כי המטרה היתה להיפטר מהנשיאה ולסיים את הפרוייקט שהחל ב-2003 ולהחזיר את הנאו ליברלים השמרנים, ששלטו במדינה במשך שנים, לשלטון. 
לדבריו, הממשלה של פרננדז ושל קודמה בתפקיד, בעלה המנוח נסטור קירשנר, עמדה במהלך השנים מול כוחות זדוניים כמו "אינטרסים כלכליים בינלאומיים החיים מהלוואה בריבית, הברחת נשק והלבנת הון".

"כעת הם באים לנקום", כתב לופז. "הם לא יכולים לסבול שחזית הניצחון (הקואליציה השלטת) תזכה בקדנציה נוספת בשלטון, ואם צריך לגרום למותו של ניסמן בשביל זה, הם יעשו את זה".
כזכור, ניסמן נמצא מת בביתו לפני כשלושה שבועות, לאחר שהאשים את הנשיאה בטיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, על מנת לשמור על האינטרסים של ארגנטינה מול איראן. 
קירשנר הכחישה את הטענות וכינתה אותן "מגוכחות". 
"ההאשמות של ניסמן היו חלשות ולא היו עוברות בחינה בשנה ראשונה באוניברסיטה. הן לא היו מתחזקות את הסקנדל, אמר לופז והוסיף: "המדיניות שלהם היא לתחזק את הסקנדל, ולכן הוא מת".

גם קירשנר עצמה אמרה לאחר מותו של ניסמן כי לדעתה הוא נרצח מאחר ו"הם לא היו צריכים אותו יותר". היא לא פירשה למי התכוונה ב"הם".