בית משפט באיטליה גזר אמש (רביעי) 16 שנות מאסר על פרנצ'סקו סקטינו, קברניט ספינת הנופש קוסטה קונקורדיה שטבעה מול חופי טוסקנה לפני שלוש שנים, אחרי שהרשיע אותו בהריגתם של 32 מהנוסעים.



סקטינו הואשם בהריגתם של 32 מהנוסעים, כאשר האונייה, שעליה היו יותר מ-4,200 נוסעים ואנשי צוות, התהפכה ב-13 בינואר 2012, אחרי שהתנגשה בסלעים ליד האי ג'יליו במהלך הפלגת נופש רגילה. בנוסף לכך, הוא הואשם בעבירות של נטישת הספינה בעת שהנוסעים עדיין היו עליה, ובגרימת אסון ימי.



בית המשפט בגרוסטו קבע כי סקטינו אשם בהריגתם של 32 הקורבנות בתאונה הימית, וגזר עליו עונש של 16 שנות מאסר וחודש נוסף, וזאת על אף שהתביעה ביקשה עונש של 26 שנות מאסר. כמו כן, נאסר על סקטינו לשמש קברניט של אונייה במשך חמש שנים והוא לא יוכל להחזיק בתפקיד ציבורי לעולם.



מוקדם יותר אתמול, התייצב סקטינו על דוכן הנאשמים כדי לשאת מילים אחרונות לפני מתן פסק הדין. "גם אני מתתי באותו היום", אמר הקברניט לשעבר שלא הצליח לעצור את דמעותיו. "אני חולק רגעים של כאב עם שברי האונייה בביתי".



בעדותו לפני כחודשיים, טען סקטינו כי הוא שינה את המסלול המתוכנן של האונייה, על מנת להתקרב לחופי ג'יליו, בשל בקשתם של בעלי חברת הספנות ועל מנת להביע כבוד למפקדו לשעבר על הקוסטה קונקורדיה, מריו פלומבו, שהתגורר על האי.



"ההתקרבות לאי הייתה מהלך פרסומי", טען סקטינו. "במעבר הקרוב הזה אני הרגתי שלוש ציפורים במכה אחת. הבעתי כבוד לאי ולפלומבו, ונתתי עדיפות להיבט המסחרי". הוא ציין כי גם בעבר ביצע תמרונים דומים לצרכים פרסומיים ומסחריים של חברת הספנות.