התובע הכללי של ארגנטינה מאשים את נשיאת המדינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר בניסיון לטייח מעורבות של בכירים איראנים בהתקפת הטרור הקטלנית בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, כך דווח היום (שישי) במגזין "בלומברג".  
התובע, ג'רארדו פוליקיטה, מאשים את פרננדז, את הנשיא הקודם הקטור טימרמן, ובכירים אחרים לשעבר בניסיון לכאורה לסייע לבכירים איראנים להתחמק מחקירה של האינטרפול בתמורה להטבות שונות.
המסמך של התובע, בן 62 עמודים, התפרסם באתר האינורנט של התביעה הכללית בארגנטינה, ומיועד לשופט החוקר את ההאשמות, דניאל רפקאס.  הנשיאה פרננדז בת ה-61 מכחישה את מעורבותה במעשים הללו. 



הריסות בניין הקהילה היהודית לאחר הפיגוע ב-1994

לפני כחודשיים נמצא מת בביתו התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמאן, שהאשים  את הנשיאה כריסטינה פרננדז בניסיון טיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. ניסמאן אמר שהטיוח נועד לאפשר לארגנטינה לקנות נפט מאיראן, שהואשמה במתן חסות למבצעי הפיגוע, בו נהרגו 85 בני אדם.

בתחילה הוגדרה סיבת המוות של ניסמן כהתאבדות, אך מאוחר יותר הודתה הנשיאה כי לא כך הדבר. "הם ניצלו אותו כשהוא היה בחיים ואז הם היו צריכים שהוא ימות", היא אמרה בהצהרה כתובה , והוסיפה כי מותו היה "עצוב ונוראי". היא לא אמרה מי הרג אותו ואיש לא נעצר בינתיים, באירוע שזעזע את הארגנטינאים. הרשתות החברתיות מלאות בתאוריות קונספירציה, שחלקן מצביעות על פרננדז וממשלתה כאשמים ברצח.