בעוד שהולך ומתהדק היחס בין חמאס לאיראן, דווח אתמול (ג') כי מנהיג חמאס, חאלד משעל, נפגש בחשאי בטורקיה עם מפקד כח אל-קודס, הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, גנרל קאסם סולימאני.



העיתון הלונדוני "אל-חיאת" דיווח, כי הפגישה בין השניים נערכה לאחר מבצע צוק איתן אך לא נמסר מתי. עוד דווח כי הפגישה בין משעל לסולימאני עסקה בשיקום הקשרים בין חמאס לבין איראן.



על פי הדיווח, שאין לו אישור ממקור נוסף, הפגישה בין השניים נערכה בטורקיה, ימים ספורים לאחר סיום מבצע "צוק איתן". במהלך הפגישה דנו השניים בתנאים לחידוש היחסים, כאשר סולימאני מדגיש כי "טהרן מברכת על השבת היחסים עם חמאס", למרות עמדת חמאס מהמשבר בסוריה. שכן, ראשי הארגון הפלסטיני יצאו בפומבי נגד משטרו של בשאר אסד ועמדו לצד המורדים.



סולימאני הוא חלק מזרם איראני שמבין את עמדת חמאס מהמשבר הסורי, ורואה שהאופציות שעמדו לרשות הארגון הפלסטיני היו "צרות למדי".



לפי עיתון "אל-חיאת", שני האישים הגיעו לסיכום בכמה סוגיות, כשהמרכזיות שבהן: השבת התמיכה הכלכלית והצבאית של איראן בחמאס, אפשרות לביקור עתידי של חאלד משעל בטהרן וסיכום מיוחד שלפיו שני הצדדים לא יעסקו באופן פומבי בנושא המשבר בסוריה, אולם במקרה שכן יפורסמו הצהרות, ישתמע מהן כי חמאס תומך במשטר אסד. בנוסף, סוכם בין הצדדים כי חמאס לא יחווה דעה לגבי נושאים אזוריים, יודיע בפומבי על כריתת ברית עם הרפובליקה האסלאמית, ויודה לטהרן על התמיכה שהעניקה לו.



שבועות ספורים לאחר הפגישה, פנתה משלחת בכירה של הארגון, בראשות מוחמד נאסר, לטהרן ולאחריה החלו הצהרות המעידות על שיפור היחסים בין איראן לחמאס, בהן גם הצהרתו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עובדייה, שהודה לאיראן על תמיכתה במהלך טכס יום השנה להקמת חמאס.