בלוב נהרגו אתמול (שישי) 45 בני אדם בפיצוץ שלוש מכוניות תופת בעיר אל-קובה שבמזרח המדינה. בנוסף 75 נוספים נפצעו. המכוניות התפוצצו בעת ובעונה אחת ליד תחנת דלק סמוך לבניין של כוחות הביטחון. "מדינת אל-קובה", הסניף המקומי של דאעש, לקח אחריות על הפיגוע המשולב.
 
יו"ר הפרלמנט עקילה סאלח עיסא, שביתו היה אחד היעדים לפיצוץ, אמר כי "ככל הנראה מדובר בפעולת תגמול של ארגון "המדינה האסלאמית" על ההפצצות של חיל האוויר המצרי בעיר הסמוכה דרנה". ואילו שר הבריאות רידא עוקלי אמר, כי אנשי דאעש נוקמים בתושבים המקומיים, מאחר וסירבו לאפשר להם לעבור דרך העיר כדי להשתלט על שדה התעופה האסטרטגי אל-אברק. בינתיים, בעיר סירת – שהייתה בעבר מעוזו של שליט לוב מועמר קדאפי שם גם נהרג בידי המורדים – השתלטו אנשי דאש על הרדיו המקומי, והודיעו על עוצר החל משעות הערב בכל העיר. חלק מתושבי עיר החוף, הנמצאת בין טריפולי לבנגאזי, נמלטו מהעיר.
 
בסומליה נהרגו 25 בני אדם ו-40 נפצעו בפיגוע בבית מלון בבירה מוגדישו. בהרוגים שני חברי פרלמנט, סגן ראש העיר ושני פקידים במשרד ראש הממשלה. ואילו בין הפצועים שני שרים, שנפצעו באורח קל.  מהמשטרה המקומית נמסר, כי "מחבל מתאבד פוצץ רכב עמוס בחומרי נפץ במלון ומתאבד נוסף פוצץ עצמו במסגד שבמתחם המקומי, במהלך תפילת יום השישי". השר לביטחון פנים, עבד א-ראזק עומר מוחמד, לא ידע להסביר איך רכב עמוס חומר נפץ עבר את אנשי האבטחה של המלון. "כוחות הביטחון יחקרו את הנהלת המלון", הוסיף. ארגון א-שבאב, המזוהה עם אל-קאעידה, קיבל עליו אחריות לפיגוע בבירת סומליה.
 

לפחות 30 בני אדם נהרגו בתקיפות של ארגון "בוקו חראם" בשני כפרים במחוז בורנו בניגריה. מנהיג הקהילה במקום, פוגו ביטרוס, אמר כי "על פי מידע המגיע מתושבי הכפרים, לפחות 30 בני אדם נהרוג בתקיפות". מאז 2009 הרגו אנשי בוקו חראם קרוב ל-13 אלף מקומיים בצפון מזרח המדינה האפריקאית. מייק אומירי, דובר מטעם הממשלה המקומית, אמר כי "אנחנו מקבלים סיוע מישראל, נוכח המציאות הכואבת והעצובה שלה, ועשרות השנים של מלחמה בטרור".

בדרום סודן חטפו חמושים 89 נערים באזור כפרי סמוך למאלאקל שבצפון המדינה. ארגון האו"ם למען ילדים, יוניצ"ף, דיווח כי החמושים עברו מבית לבית ובאיומי נשק חטפו את כל הנערים מעל גיל 12. שום ארגון לא קיבל עליו אחריות למעשה. ארגונים לזכויות אדם אמרו, כי המיליציות הלוחמות בדרום סודן מגייסות בכח ילדים ונערים ומאלצות אותם ללחום בשורותיהן.
 
בעיראק, כח משותף של הצבא ושל המיליציות הכורדיות נערך לנסות לשחרר את העיר מוסול שבצפון המדינה מידי ארגון "המדינה האסלאמית". בכוח כ-25 אלף חיילים ולוחמים, והוא מתאמן לקראת שחרור העיר, בה כמיליון תושבים, בעוד כחודשיים. בינתיים, אנשי דאעש שורפים ספרים "של כופרים" באוניברסיטת מוסול.