מאות מוסלמים נורבגים יצרו טבעת אנושית הערב (שבת) כשעמדו זה לצד זה והחזיקו ידיים מסביב לבית הכנסת של אוסלו, על מנת להביע הזדהות עם הקהילה היהודית בעיר, שבוע לאחר המתקפה על בית כנסת בדנמרק השכנה.
מארגני האירוע, שאמרו כי האיסלאם מבקש להגן על כל בני האדם, מבלי קשר לדתם, אמרו לפני האירוע כי הם מצפים לפחות ל-2,000 איש שיצטרפו ל"טבעת השלום" הסימלית.
מפגן התמיכה התרחש לאחר שעומאר עבד אל חמיד אל-חוסיין, דני ובן למהגרים פלסטינים, הרג שני בני אדם בבית כנסת ובאירוע שקידם את חופש הביטוי בקופנהאגן בסוף השבוע שעבר. הוא לבסוף נורה למוות על ידי שוטרים בחילופי אש.

"זאת היתה התקפת טרור בדנמרק, אשר פגעה גם בנו, האזרחים הצעירים. מולנו עומדים אנשים שמחזיקים בדעות קדומות גם נגד יהודים וגם נגד מוסלמים. זוהי בעיה שאנחנו נתקלים בה בכל יום וזאת בעיה שיש לנו כבר הרבה מאוד זמן", אמרה תושבת העיר, שהגיעה להזדהות.
 
אזרח אחר אמר: "אני שומר על האחים שלי, לא משנה מאיזו דת הם. זה היה חשוב שצעירים עשו זאת. זה מאוד חשוב חשוב עבור הדור הצעיר, בייחוד עבור זה שארגן את האירוע. אנחנו עומדים על חופש הדת במדינה שלנו, ואני בעצמי, כסטודנט לטכנולוגיה, רציתי לבוא ולהזדהות עם הקהילה היהודית|. 
 
באירוע עצמו אמר: "חברים יקרים, הגעתם לכאן היום כדי להוכיח שאנחנו צעד אחד קרובים יותר לעתיד. היום אנחנו משחררים את העבר, וביחד, כאומה, אנחנו נהרוס את הדעות הקדומות שיש לנו אחד כנגד השני. אנחנו, כאומה, נכתוב את ההסטוריה. תודה על כך שהגעתם לכאן היום".
 
הקהילה היהודית בנורבגיה היא אחת מהקטנות שבאירופה, ומונה כאלף איש בלבד, לעומת האוכלוסיה המוסלמית במדינה שגדלה לכ-150,000-200,000 מהגרים מוסלמים במדינה.