כוחות הכורדים בסוריה החלו מתקדמים אתמול (ראשון) לעבר מעוזי ארגון דאעש בצפון מזרח המדינה, במתקפה המגובה בהפצצות בלתי פוסקות של חילות האוויר של הקואליציה האמריקאית. 

מדובר בדוגמה האחרונה לשיתוף הפעולה בין המליציה הכורדית המאומנת היטב לכוחות הקואליציה האמריקאית שהפכו להיות אחד האיומים הרציניים ביותר על שלטונו של ארגון הטרור.
החלק הצפון מזרחי של סוריה הפך לאחת מזירות הלחימה החשובות ביותר, זאת בגלל חשיבותו הגבוהה של האזור לכוחות דאעש, שכן בירתו המנהלית של הארגון, אה - ראקה נמצאת בו  יחד עם עוד אזורים עורפיים הנחשבים קריטיים לפעילותו של הארגון. 

זאת לאחר התבוסה של כוחות הארגון בעיר קובאני, עליה צר דאעש במשך ארבעה חודשים אך נאלץ לסגת בעקבות לחץ הכוחות הכורדים. כוחות של הממשלה הסורית הצליחו אף הם לזכות בדריסת רגל באזור.
בכיר בשלטון הכורדי באזור, נאסיר חאג' מאנסור, מסר כי הכוחות הכורדים החליטו לפתוח במתקפה על דאעש לאחר שהארגון הגביר את נוכחותם של כוחות זרים בעמדותיו.
המטרה שהציב לעצמו ארגון הYPG, הוא העיירה תל חאמיס הנמצאת כ-35 קילומטרים מהעיר הכורדית הגדולה קאמישלי, הנמצאת בסמוך לגבול הטורקי. חאג' מאנסור מסר כי העיירה היא מעוז חשוב של דאעש באזור.
כוחות המליציה הצליחו להתקדם עד למרחק של 5 קילומטרים מתל חאמיס. "עשרים ושלושה חוות וכפרים, קטנים וגדולים, שוחררו היום על ידנו" הוסיף חאג' מנסור בגאווה. 
הלוחמים הכורדים מסרו את הקורדינטות של מוצבי דאעש לכוחות הקואליציה, באותה שיטה בה בוצעו תקיפות אוויריות בקרב על קובאני,  הוסיף חאג' מנסור. ארגון משקיפים למען זויות אדם בסוריה מסר כי לפחות 12 אנשי דאעש נהרגו בקרבות.