ראש היחידה למאבק בטרור של ה- FBI מייקל סטיינבך,  יצא ביום חמישי האחרון בהכרזה מפתיעה בפני חברי הקונגרס האמריקאי באשר למידת האפקטיביות של המאמצים של אמריקה מלמנוע את הפצת האידואולוגיה של המדינה האיסלאמית ברשת. סטיינבך הודה: "אנו מפסידים במערכה" . 

סטיינבך הסביר: "אמריקה הפסידה בקרב נגד דאע"ש בלעצור מלהפיץ את המסר חסר רחמים שלהם באינטרנט. אנחנו מפסידים בקרב זה. ארגון הטרור שכבר השתלט על שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק ומעביר בקטעי וידאו של עריפת ראשים ורצח ברוטאלי של אזרחים, נחשב כיום לארגון שאין כמותו מקבוצות טרור אחרות המנצל את האינטרנט ככלי אסטרטגי רב השפעה". 
 
"עוד אמר מייקל סטיינבך לחברי הקונגרס: "ה- FBI וסוכנויות אחרות בארה"ב יישמו 'נרטיב יעיל באינטרנט' נגד הארגון, אבל נפח ההודעות המקוונות של דאע"ש, במיוחד באמצעות מדיה חברתית, מאפילים על המאמצים שלנו. באמצעות מסע הפרסום המקוון שלהם הם מגיעים לאמריקאים מתוסכלים שלא יכולים להרשות לעצמם לעזוב את ארצות הברית, ואומרים להם בלשון זאת 'היי אם אתה לא יכול להגיע לסוריה עשה משהו בארה"ב, או באחת מהמדינות המערביות", הוסיף סטיינבך. 
סטיינבך הביא כדוגמה לדבריו את מעצרם של שלושת הצעירים השבוע, שתכננו להצטרף ללחימה של המדינה האיסלאמית בסוריה, לבצע פיגוע גדול בני יורק ולהתנקש בחייו של הנשיא ברק אובמה:"זוהי דוגמה לאיומים שאנו מזהים יותר ויותר. שניים מן העצורים תכננו לכאורה להכניס את הג'יהאד לתוך ארצות הברית, מהתנקשות באובמה ועד הפצצה של קוני איילנד (בניו יורק)".