שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לארצות הברית בנושא הגרעין האיראני נמשך כסדרו, כך אמר הלילה (שלישי) ראש המודיעין האמריקאי, ג'יימס קלאפר, בראיון לעיתונאי צ'ארלי רוז. 

לדברי קלאפר, פיקוח הדוק על תכנית הגרעין האיראנית נמצאת במוקד של קהיליית המודיעין של ארצות הברית. "אנחנו זקוקים למידע הבסיסי שהפיקוח מספק וכן למידע שמגיע באמצעות מעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אנחנו נבדוק את המידע הזה באמצעים המודיעינים שעומדים לרשתונו, וכן אלה של בעלות בריתנו, בייחוד ישראל", הוסיף. 
"הפוקוס של המודיעין הוא היכולת שלנו לאמת האם המו"מ עם איראן משיג את מטרותיו", אמר קלאפר.

דבריו של קלאפר באים לאחר שהממשל הזהיר את ישראל שלא לחתור תחת השיחות. הדברים גם עומדים בסתירה לדיווח אתמול בערוץ 10 לפיו הופסק שיתוף הפעולה המודיעיני בין ירושלים לוושינגטון בנושא הגרעין האיראני.

הדברים של ראש המודיעין באים לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום בפני הקונגרס האמריקאי, בו ינסה לשכנע להתנגד להסכם עם איראן. 

אתמול נאם ראש הממשלה בוועידת איפא"ק והתייחס לברית עם ארצות הברית בנוגע לאיראן: "אנחנו מגנים על עצמנו ומסוגלים להגן על עצמנו עם בריתות, ביחד עם הציביליזציה, וביחד עם ארצות הברית. בכל פרט בעולם, אף אחד לא עושה ברית עם אנשים חלשים, אנחנו מגינים על עצמנו, היום אנחנו לא נהיה בשקט, היום יש לנו קול. 

נתניהו אמר בהמשך דבריו: "ישראל וארצות הברית מסכימים שלאיראן לא צריך להיות נשק גרעיני. אבל אנחנו לא מסכימים איפה צריך להגביל אותם. גם בקרב בעלות הברית יש חילוקי דעות. ארצות הברית היא הגדולה ביותר, אנחנו אחת מהמדינות הקטנות, ארצות הברית באחת השכונות הנוחות בעולם, אנחנו במסוכנות, ארצות הברית היא הכי חזקה בעולם, אנחנו חזקים, אבל פגיעים. מנהיגים אמריקאיים מדברים על החיים, ישראלים מדברים על הישרדות. במשך 9 שנים אני ראש הממשלה, בכל יום אני חושב על ההישרדות של המדינה והפעולות שאני נוקט בשביל זה".