"ראש הממשלה הישראלי לא היה יכול לקוות לקבלת פנים נלהבת יותר בקונגרס, כשנכנס אל בית הנבחרים לצלילי מחיאות כפיים סוערות, מנופף בידו כגיבור", כך נכתב הלילה (רביעי) במאמר המערכת של הניו-יורק טיימס.



אך למרות קבלת הפנים האוהדת, בעיתון האמריקני לא חסכו ביקורת מראש הממשלה, בנימין נתניהו, על נאומו, וכתבו כי דבריו לא היו משכנעים. יתרה מזאת, הם הגדירו את נאומו כ"תיאטרון פוליטי נצלני, שנועד לאתגר את מדיניות החוץ של אובמה".



עוד נטען במאמר המערכת, כי בנאומו של נתניהו לא הייתה חדשנות, וכי הוא קשור באופן מובהק לבחירות: "נאומו של נתניהו לא מציע שום דבר מהותי חדש, וברור כי ביצועיו נועדו להוכיח את קשיחותו הביטחונית, לקראת הבחירות לראשות הממשלה ב-17.3. הוא לא הציע שום תובנה חדשה, ולא סיפק סיבות חדשות לדחיית המו"מ עם איראן".



כמו כן, הואשם נתניהו בכך שהוא בבירור לא מעוניין במו"מ עם איראן, כיוון שלא הציע שום חלופה סבירה שיכולה לעצור את מאמצי הגרעין של איראן. נתניהו הואשם בכך שהוא לא נותן אמון בנשיא ארה"ב, למרות מחויבותו אובמה למו"מ: "הנשיא אובמה אמר שוב ושוב שהוא לעולם לא ייתן לאיראן להשיג נשק גרעיני. מר נתניהו כמובן לא סומך עליו, מה שעשוי להיות המבוי הסתום של כל הסיפור הזה". 



כאמור, אמש נאם נתניהו בקונגרס האמריקני, נאום שהיה שנוי במחלוקת בתקשורת ובפולטיקה הישראלית עוד טרם התקיים. ברק אובמה, שלא נכח בנאומו של ראש הממשלה, הודה במהלך פגישה עם מזכיר ההגנה, כי הוא לא צפה בהופעתו של נתניהו. "הסתכלתי בתמלול ועד כמה שראיתי, לא היה דבר חדש", אמר אובמה שציין כי הוא מסכים עם דבריו של נתניהו לגבי חוזק היחסים בין המדינות ולגבי הסכנה מצד איראן.