המאבק בין הכוחות העיראקיים, שזוכים בזמן האחרון להישגים מבצעיים מרשימים, לבין ארגון דאעש ממשיך להיות עקוב מדם וכולל בתוכו גם פגיעה בעתיקות וגם בסמלים של כוחות אחרים.

הקרב הנוכחי הוא על שליטה בעיר תיכרית, אחת הערים המרכזיות במדינה המשוסעת, שככל הנראה לא תחזור להיות מפולגת. במהלך הקרבות נהרס קברו של סדאם חוסיין שהוחרב כליל.

בעקבות חילופי האש הכבדים לא ברור איזה צד גרם להרס, אך הנטייה היא לחשוב כי דווקא הצבא העיראקי, שמורכב מאנשים שהדיחו את השליט מכסאו, הם אלו שעשו זאת. אל ארגון דאעש, כזכור, הצטרפו אנשיו של סדאם חוסיין, לאחר שגורשו מהצבא העיראקי המאוחד שנבנה בחסות ארצות הברית.

לאחר הקרבות בעיר הולדתו של חוסיין, תיכרית, גילו כוחות צבא בפאתי העיר כי קברו של הדיקטטור נהרס וחולל. סרטונים של חיילים עומדים על קברו פורסמו ביוטיוב. בסרטונים אלו נראים החיילים דורכים על קברו של מי שהיה שליטם לשעבר. אדם אחד אף ירה ישירות להריסות שנותרו מקברו של חוסיין.

במהלך הקרבות בעיראק ניפצו לוחמי דאעש פסלים עתיקים במוסול, הרסו בדחפורים את חורבות נינוה ופוצצו כנסיות ומקדשים בני מאות שנים. בעקבות הרס העתיקות, תושבי המדינה נחושים לשמור על העתיקות במקום. ספא א-דין, חסן שברח ממוסול בשנה שעברה, עם השתלטות דאעש אמר: "כשראיתי את מה שקרה הייתי נחוש לבוא ולשמור על העתיקות".