משרד הפנים התוניסאי הודיע היום (רביעי) כי הסתיים המצור על מוזיאון ברדו בבירה וכי שני חמושים ושוטר נהרגו בחילופי האש.



המתקפה בטוניס

חמושים תקפו בצהרים מוזיאון חשוב בבירת תוניסיה והרגו בו לפחות שמונה תיירים. הם לקחו תיירים נוספים כבני ערובה במוזיאון הסמוך, כך מספרו פקידים ממשלתיים בתוניסיה.



הממשלה במדינה הודיעה כי שבעה מתוך ההרוגים הם תיירים ואחד מהם אזרח תוניסאי. כמו כן אישרו כי החמושים מחזיקים בני ערובה במבנה המוזיאון. כוחות הביטחון מקיפים את המבנה ונשללה אפשרות למוקד נוסף של מתקפה. 



כוחות הביטחון כיתרו לפחות שני חמושים במוזיאון "ברדו" במרכז המדינה, מקום שבדרך כלל נמצאים בו תיירים רבים. חילופי האש נשמעו לראשונה בפרלמנט בשעות הצהריים, ועדי ראייה מסרו כי כוחות גדולים של משטרה ניסו לפנות את האזור.



בחירת מיקום המתקפה, בלב הבירה ובסמוך לבניין הפרלמנט. שבוצעה כנראה ע"י חמושים איסלאמיסטיים היא לא מקרית. טוניסיה היא המדינה היחידה שבעולם הערבי שהצליחה לעבור ממשטר רודני לדמוקרטיה פחות או יותר מתפקדת ואף להציב ממשלת קואליציה בין יעות שונות בפרלמנט. המתקפה היא התקפה ישירה על הצלחה זו.



תוניסיה, שההתקוממות ב-2011 נגד האוטוקרט זיין אל-עאבדין בן עלי הביאה את ההשראה למרד "האביב הערבי" במצרים, סוריה ולוב, ניסתה להימנע עד כה מהכאוס והאלימות שפקדה את המדינות האלה.