שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אישר היום (שלישי) כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און יגיע יחד עם נשיא סין שי ג'ינפינג לחגוג במוסקבה את ציון סוף מלחמת העולם השנייה באירופה. לברוב אמר כי ראשי 26 מדינות אישרו את הגעתם לחגיגות ב-9 במאי, שיסמלו את ציון שבעים שנה לסיום מלחמת העולם השנייה.


זה צפוי להיות הביקור הראשון של ג'ונג-און מחוץ למדינתו, מאז עלייתו לשלטון לפני שלוש שנים. צפון קוריאה לא הגיבה באופן רשמי, על אף שברוסיה אישרו כאמור את הביקור. 
 
השיא של חגיגות ה-9 במאי ברוסיה יהיה מצעד צבאי בכיכר האדומה, בה יצפה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. האירוע השנתי יורחב הפעם ויכלול 15,000 חיילים, צוערים וקוזאקים, כך על פי שר ההגנה של רוסיה.

כמה מנהיגים מהמערב התעלמו מההזמנות להשתתף במצעד הצבאי, בעקבות תפקידה של רוסיה בעימות הצבאי מול אוקראינה. לברוב טען בכל זאת שכמה ממנהיגי אירופה אמורים להגיע, בהם אלו של סלובקיה, נורווגיה, יוון וכמה ממדינות הבלקן.
 
קנצלרית גרמניה אנגליה מרקל היא בין אלו שהעדיפו להישאר במרחק מה ממוסקבה, אבל ריככה את הדחייה והודיעה כי תגיע ביום למחרת לטקס נפרד עם פוטין. עוד אישרו את הגעתם לאירוע: המנהיגים של סין, קובה, הודו, מונגוליה, דרום אפריקה ווייטנאם.