נראה כי מתקרב רגע ההכרעה עם טהרן:  מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי אמר היום (שבת) כי השיחות עם איראן הגיעו ל"התקדמות ממשית". קרי הוסיף כי כעת זה הזמן להגיע ל"החלטות קשות" כדי להגיע להסכם מסגרת מוסכם על הצדדים. 

"אנו לא ממהרים, אבל אנו מזהים שהחלטות מהותיות וקרדינליות צריכות להתקבל עכשיו. הן לא נעשות קלות יותר עם הזמן שעובר", הוסיף שר החוץ האמריקאי. 
"לא הגענו עדיין לקו הסיום, אבל אל תטעו, יש לנו את ההזדמנות לנסות ולעשות זאת נכון", הוסיף קרי, "זה עניין של רצון פוליטי והחלטות קשות שמתקבלות, ועל כולנו לבחור בחוכמה בימים הקרובים". 

קרי אמר כי הוא יפגוש את מקבילו האירופי בלונדון מאוחר יותר היום על מנת לדון כיצד לפתור את הסוגיות שנותרו לא פתורות בשיחות עם איראן. קרי ישוב לשיחות בלוזאן, שוויץ, בשבוע הבא על מנת "לקבוע האם הסכם הוא אפשרי או לא". 


שר החוץ הצרפתי: "רוצים הסכם יציב שיבטיח שלא תהיה פצצה" 


ביינתים נראה כי צרפת ניצבת בחזית המדינות שמגלות קשיחות כלפי הצד האיראני. היום אמר שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס כי ארצו רוצה שהסכם בין איראן והמעצמות יבטיח כי טהרן לא תוכל לייצר פצצה גרעינית. 
 
"צרפת רוצה הסכם, אבל כזה שיהיה יציב ובאמת יבטיח כי לאיראן תהיה גישה לאנרגיה גרעינית אזרחית, אבל לא פצצת גרעין", אמר פביוס בראיון לתחנת הרדיו "אירופה 1". 
 
איראן ושש המעצמות הפסיקו את השיחות ביניהן ביום שישי האחרון ויחדשו אותן בשבוע הבא, בשאיפה להגיע לפריצת דרך. גורמים רשמיים במשא ומתן סיפרו כי צרפת דורשת בעקביות הגבלות חמורות יותר על האיראנים, בצורה נחושה יותר משאר המעצמות. פאביוס עצמו נחשב למבקר הגדול והפומבי ביותר של השיחות מקרב נציגי המעצמות.