מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל ערבי, אמר היום (שבת) לעיתון המצרי "אל-אהראם", כי ישנה אינדיקציה לבחינה מחודשת של האמריקנים בנוגע להצעה על ההחלטה הערבית-פלסטינית לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני שתוגש למועצת הביטחון.



אל ערבי אמר לעיתון המצרי כי הממשל האמריקני מוביל רעיונות לחידוש המו"מ, והדבר סוכם בפסגה בשארם, בהשתתפות נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. הוא הוסיף כי מדינות אירופה הביעו נכונות ליישם הסכמים, והדבר החשוב כיום הוא ערבויות שהממשל האמריקני לא יטיל וטו, ולכן נדרשו צרפת ובריטניה להגיש הצעה דומה. "אני חושב שהצד האמריקני בוחן את כל הנתונים אחרי הבחירות בישראל, ויש אינדיקציות חיוביות בייחוד אחרי הפגישה המרובעת בין נשיא מצרים, מלך ירדן, הנשיא הפלסטיני ומזכיר המדינה האמריקני לפני כשבוע", הדגיש אל ערבי.



בשיחה לקראת כינוס הליגה הערבית, שתתקיים ב-28 וה-29 במרץ בשארם אשייח, אמר אל-ערבי: "הפלסטינים מסכימים על שטח שהוא מחצית מהסכם החלוקה ב-1947. הבעיה שהקהילה הבינלאומית הסכימה לנהל את הקונפלקט בעשורים האחרונים באמצעות פסגות והצהרות".



אל ערבי קרא לממשלת ישראל "לקבל את יוזמת השלום הערבית שאושרה בביירות במרץ 2002, על הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 1967 ונסיגה מהאדמות הערביות הכבושות. יישום היוזמה יביא לקץ הסכסוך, ויביא לתהליך שלום בין ישראל לכל מדינות ערב". יש לציין, כי אל-ערבי הביע בשיחה לסוכנות הידיעות המצרית צער רב מבחירתו מחדש של נתניהו. הוא הוסיף  כי "יש לבחון מחדש את תהליך השלום".



עם זאת, מקורות דיפלומטים בקהיר אמרו לעיתון הסעודי "עוקאז", כי "קיים נייר עמדה פלסטיני שכוללת ראייה למצב הנוכחי לאחר הבחירות". המקורות הדגישו, כי "מה שנאמר במערכת הבחירות בישראל דבר אחד, ומה שיהיה לאחר מכן דבר אחר. נתניהו לא יממש את איומיו בצל המצב הבינלאומי".