נציגים ישראלים נפגשו היום (ראשון) עם גורמים צרפתיים במטרה להפעיל לחצים ולמנוע את מה שישראל מכנה "הסכם מסוכן עם איראן". מגעים אלה מתרחשים לאחר המתחים שעלו בין צרפת לארצות הברית על רקע הדיונים בנושא.
צרפת, ארצות הברית ומדינות נוספות הפסיקו את השיחות עם איראן בשבוע שעבר בשוויץ. הגורמים צפויים להתכנס שוב בשבוע הבא, כדי לנסות לשבור את הקיפאון ולקדם הבנות בדיון במחקר האטומי ובהסרת הסנקציות, לפני המועד האחרון שנקבע להצגת הסכם מסגרת, ב-31 למארס.
השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, יצא היום בשליחות ראש הממשלה לביקור באירופה בניסיון להשפיע על פרטי ההסכם ההולך ומתגבש בסוגיית הגרעין האיראני. 

שטייניץ הצהיר כי הוא נוסע לאירופה על מנת לקיים ישיבות עם גורמים בנוגע לאיום האיראני כדי להבהיר את החששות של ישראל מפני הסכם עם איראן: "מדובר במאמץ למניעת הסכם רע ומלא פרצות".
 

במהלך הדיונים האחרונים, שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, יצר קשר עם המשלחת הצרפתית על מנת להבטיח שלא יסכימו לוויתורים נוספים, כך נאמר על ידי גורמים צרפתיים. ביום שבת פביוס אמר כי צרפת מעוניינת בהסכם שיבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני.
איראן במקביל טוענת כי תכנית ההעשרה שלה מיועדת לצרכי שלום ולא למטרות תקיפה ומלחמה. גורמים רשמיים בארצות הברית הביעו את חששם כי צרפת עלולה להתנגד להסכם בא"ום בסוגיה האיראנית. שגריר צרפת בוושינגטון, ז'ראר ארה, ביטא את חששותיו ואמר כי קביעת המועד האחרון ב-31 למארס הינו "טקטיקה גרועה ולא מועילה".