ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם מנהיגי רוסיה והודו בנושא ההסכם המתגבש עם איראן, בניסיון אחרון ללחוץ על המעצמות המעורבות בהסכם עם איראן על תוכנית הגרעין שלה.



איראן והמעצמות קרובות להסכם מסגרת בין 2-3 עמודים, עם מספרים ספציפיים, שיהווה את הבסיס להסדר ארוך טווח בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. פקידים מערביים ואיראניים המעורבים במשא ומתן בין איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, ציינו כי עדיין ישנם פערים בין הצדדים ועדיין מתנהל משא ומתן מרתוני במטרה להגיע להסכם בקרוב.
בשיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נתניהו דיבר על ההסכם עם איראן, בנסיון אחרון לקדם את האינטרסים הישראליים. בנוסף, שוחחו השניים על המתרחש בתימן.

עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ארכה השיחה כחצי שעה. ראש ממשלת תיבל את דבריו במילים בעברית ודיבר על הידוק הקשר עם ישראל. שיחות אלה הן חלק ממאמץ דיפלומטי שישראל מפעילה. החשש בישראל הוא מה"חורים" כפי שהגדיר אותם גורם מדיני בכיר שמסתמנים בהסכם ומסכנים את בטחונה של ישראל. 
 
השר לענייני מודיעין הד"ר יובל שטייניץ אמר כי "הסכם המסגרת המסתמן הוא בעייתי ומלא פרצות. העובדה שהאיראנים מתעקשים להמשיך במחקר ופיתוח של צנטריפוגות מתקדמות ויעילות בהרבה, ביחד עם חוסר נכונותם להשיב לשאלות הסוכנות לאנרגיה אטומית ולחשוף את פעילותם הגרעינית הבלתי חוקית בעבר, פירושם שאפילו התנאים המינימאליים להסכם מסגרת ראוי רחוקים מלהתממש. אנחנו עדיין מקווים שהעיקרון שתבע הנשיא אובמה 'שמוטב להימנע מהסכם, מאשר לחתום על הסכם רע' - יתקיים."

"הצדדים קרובים מאוד לשלב האחרון לפני החתימה וההודעה הרשמית", אמר בכיר איראני לסוכנות הידיעות "רויטרס". בכירים אחרים מזהירים כי למרות ההתקדמות, השיחות עדיין יכולות להקלע לקשיים בימים הקרובים.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי ושר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, נפגשו בפעם השנייה כדי לדון בהסכם המסגרת במהלך שיחות המשא ומתן בלוזאן, שוויץ, יחד עם נציגים של שש המעצמות.
פקיד אמריקאי בכיר אמר שעכשיו זה הזמן של איראן לקבל החלטות קשות כדי להפוך את ההסכם לאפשרי. אם יגיעו להסכמות, הסכם המסגרת יציג מספר מספרי מפתח להסכם עתידי בין איראן לששת המעצמות, כגון המספר המרבי וסוגי הצנטריפוגות להעשרת אורניום, גודלם של מאגרי האורנים עליהם איראן תוכל לשמור, סוגים של מחקר ופיתוח אטומים ופרטים על הסרת הסנקסציות שפגעו אנושות בכלכלתה של איראן.
אחד ממספרי המפתח בהסכם צפוי להיות אורכו, כשהפקידים אמרו שהתוכנית צריכה להעצר למשך יותר מ-10 שנים. המטרה היא להגיע להסכם המסגרת עד לסוף חודש מרץ ולאחריו להגיע לעסקה מקיפה עד ה-30 ביוני, הכולל את כל הפרטים הטכניים על פעילות הגרעין של טהרן.
עדיין לא ברור אם ההסכם בין הצדדים ייחתם או שיוסכם רק באופן מילולי. האיראנים מתנגדים לרעיון של הסכם בכתב, מחשש שההסכם יגביל אותם לקראת המשא ומתן להסכם הרשמי.