המנהיגים הערבים בפסגה שנערכת במצרים, יכריזו על הקמת כח אזורי מיוחד נגד איומים קיומיים על מדינות, כמו שקורה כעת בתימן ובלוב, כך לפי טיוטה שהגיעה לרשת "רויטרס". "כוח זה יתערב בהתמודדות עם האיומים לשלום וביטחון של כל מדינה שחברה בכח", כך נכתב בהצעת ההחלטה. מנהיגי המדינות קוראים ללוחמים החות'ים, שנמצאים בברית עם איראן, לעצור את הלחימה ולמסור את נשקם לרשויות.
העבודה על תכנון המנגנון והלוגיסטיקה של הכח המאוחד יכול לקחת חודשים. תוכניות קודמות לא הצליחו להפיק תוצאות משמעותיות בעולם הערבי. הכח המשותף אמור לתת למדינות הערביות גמישות בכל הנוגע להתערבות במצב מדינות כמו תימן, שם ערב הסעודית מנהיגה קואליציה בת עשר מדינות, שהחלה לתקוף ביום חמישי את כוחות החות'ים.
הסכנות הניצבות בפני האזור הן גדולות. בעוד הסכסוכים בלוב ובתימן מסלימים, מלחמת האזרחים בסוריה נכנסת לשנתה החמישית. אנשי ארגון המדינה המדינה האיסלאמית השתלטו על אזורים בעיראק ובסוריה והולידו פלגים בעולם הערבי. ארצות הברית והמעצמות הגדולות מחפשות עסקה גרעינית סופית עם איראן, בזמן שמנהיגים סונים ערבים חוששים מהשפעתה ההולכת וגוברת של איראן השיעית.

נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, קרא אתמול לחות'ים "הבובות של איראן", במהלך פסגת הליגה הערבית במצרים שיצאה לדרך אתמול. "אמרתי לבובות של איראן, אתה תהרסו את תימן עם חוסר הבגרות הפוליטית שלכם", אמר האדי בשארם א-שייח'.
לעומת זאת, בטהרן מכחישים מתן כסף ואימונים ללוחמים השיעים החות'ים, כפי שנטען על ידי כמה פקידים מערביים ותימנים. האדי קרא לצבאו להגן על מוסדות המדינה ולהמשיך במערכה הצבאית נגד המיליציה החות'ית.
בתוך כך, פיצוצים הרעידו את מחסן הנשק הגדול ביותר של העיר עדן אתמול, ועדים אמרו כי הם ראו להבות ועשן מיתמר מעל העיר הדרומית התימנית. המקום קרוב לבנייני מגורים ומרכזי מסחר. לא דווח על נפגעים.