במשך השבוע האחרון מנסים שרי החוץ של שש המעצמות, ביחד עם המשלחת האיראנית, להגיע להסכמות לקראת מועד פקיעת השיחות, שעומד על ה-31 במרץ. 



מדובר בתאריך שהוצב כיעד על ידי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אשר שם דגש מיוחד על השיחות הפעם, לאחר שכבר פעמיים בעבר נדחה תאריך הסף, שלאחריו, במידה ולא יגיעו הצדדים להסכם, צפויים הצעדים כנגד הרפובליקה האיסלאמית להחריף.  

"אני לא יכול לשלול שלא יהיה עוד משבר בשיחות הגרעין", כך אמר היום (שני) שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמייר, שדיבר היום עם עיתונאים והוסיף: "היתה התקדמות חלקית וכמה עיכובים במהלך השעות האחרונות". 



מהבית הלבן נמסר כי מבחינתם "המשא ומתן נמצא כעת במדרון תלול". בכיר במחלקת המדינה דחה טענות מוקדמות לפיהן איראן תוקעת את המשא ומתן סביב סוגיית ייצוא הדלק האטומי שלה למדינה אחרת וכי זוהי נקודת המפתח האחרונה שנותר לפתור. השיחות נמצאות בשלב הסופי, אך 


סוכנות הידיעות האיראנית הביאה ציטוט ממקורות המקורבים למשא ומתן כי "איראן ממשיכה לעמוד על עקרונותיה במשא ומתן. הידיעות הבכייניות של התקשורת המערבית הן חסרות בסיס".
 
המקור המשיך ואמר: "השיחות וההסכמות בינינו נמצאות באותו המקום. התקשורת המערבית מנסה להיכנס למשא ומתן ולהשפיע עליו אבל צוות המשא ומתן יודע בדיוק איפה הוא עומד".

 שר החוץ הסיני וואנג יי אמר לכתבים כי הוא אופטימיוכי הגעה להסכם עלולה להתרחש כבר מחר. עוד הוסיף יי כי הפערים בין המעצמות ואיראן, מצטמצמים.



מוקדם יותר עזב שר החוץ הרוסי, לברוב, את השיחות וחזר לעדכון בקרמלין, כשבסביבתו הבהירו כי יטוס חזרה רק אם יושג הסכם מסגרת סופי. ישנה נחישות גדולה מאוד בקרב השרים להגיע להסכם", אמר אחד מהאנשים הבכירים בפמלייה הרוסית לכתבים. בשיחות, שלא לייחוס, הביעה בעלת בריתה של איראן, רוסיה, את אכזבתה מכך שהאיראנים לא מתגמשים על מנת לסיים את השיחות.