החל פינוי האזרחים ממחנה הפליטים ירמוק, מחנה פליטים פלסטיני בפאתי הבירה הסורית, לאחר שארגון דאעש הצליח לכבוש את רובו של השטח מידי קבוצות מורדים פלסטינים.
מחנה הפליטים נמצא במצב של מצור בידי כוחותיו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד, מאז שפרצה מלחמת האזרחים במדינה לפני 4 שנים. רובו של מחנה הפליטים נמצא במצב של חורבן מוחלט, ללא תשתיות בסיסיות של חשמל ומים,
דאעש בירמוק

דובר סוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א,  כריס גונס, הודיע כי 94 אזרחים הצליחו להתפנות היום משטח מחנה הפליטים, מתוכם 43 נשים ו-20 ילדים. הנמלטים קיבלו סיוע רפואי והומניטרי והורחקו מחזית הלחימה.
 
מומחים מעריכים כי למעלה מ-18 אלף בני אדם נותרו במחנה הפליטים שהרוס מ-4 שנים של הפגזות, הפצצות אוויריות וקרבות רחוב בין כוחות הארגונים הפלסטינים לצבאו לש בשאר אל אסד, שניסה להכניע את מחנה הפליטים במטרה להגן על שלטונו על הבירה הסורית. לשם ההשוואה לפני מלחמת האזרחים התגוררו במחנה הפליטים כמעט מיליון בני אדם.


ארגון משקיפים למען זכויות אדם בסוריה, היושב בבריטניה, דיווח כי מאות אזרחים נמלטו מלוחמי דאעש במהלך הימים האחרונים המתקדמים לתוך שטחימחנה הפליטים.  

"מספר אזרחים הצליחו להמלט היום משטחי המחנה ואנו קוראים לכל הצדדים הלוחמים לגלות איפוק על מנת לאפשר פינוי אזרחים נוספים מהמחנה" הודיע כריס גונס".

עוד דיווח ארגון המשקיפים כי חיל האוויר הסורי הפציץ היום את מחנה הפליטים בהשלכת חביות מלאות דלק וחומר נפץ, פצצות מאולטרות שנועדו לגרום לשריפות והרס, ובכך למנוע אפשרות שלוחמי דאעש יתבצרו במבנים.