בפעם השנייה בתוך שבוע, הבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום סיכלו ניסיון הברחה שעל פי החשד שנבדק יועד לגורמי טרור ברצועת עזה. גם הפעם מדובר בתוצר של פעילות משותפת של כלל זרועות הביטחון רשות המעברים במשרד הביטחון, שב"כ ומתאם הפעולות בשטחים. 

הפעם נתפס משלוח של אמצעים אלקטרוניים מתקדמים, שכלל בין השאר: מצלמות אינפרא אדום, מכשירי תקשורת ומצלמות אבטחה הנשלטות מרחוק. "האמצעים הוסלקו בתוך משאית ישראלית שהובילה ציוד תקשורת לרצועת עזה" נמסר מגורם במשרד הביטחון. חקירת האירוע הועברה להמשך טיפול השב"כ. 

לצד זה במשרד הביטחון חושפים נתון מדהים לפיו בשלושת החודשים הראשונים של השנה סוכלו למעלה ממאה ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים אסורים לרצועת עזה, שיועדו על פי החשד להתעצמות גורמי הטרור ברצועה. רק בתחילת החודש נחשף כי פעילות סיכול דומה מנעה ניסיון להבריח מנועים חשמליים לגורמי טרור ברצועת עזה, שהוסלקו בתוך מקררים ומכונות כביסה.

המאבטחים במעבר כרם שלום זיהו משאית ישראלית שהעלתה אצלם חשד ובתוכה נמצא משלוח של מכונות כביסה ומקררים ישנים. המשאית הועברה לבדיקה ביטחונית. 

במהלך הבדיקה התגלו מנועים חשמליים מיוחדים, שעל-פי החשד היו מיועדים למערך ההתעצמות של גורמי הטרור ברצועת עזה לבניית מנהרות. המנועים הוחרמו והאירוע הועבר להמשך טיפול גורמי הביטחון.