משמרות המהפכה האיראניים פרסמו היום (שני) כי הצליחו לחשוף תא טרור בדרום מזרח איראן שרוב החברים בו חוסלו.



על פי הדיווח באתר "קודס" השייך לכוחות היבשתיים של משמרות המהפכה, "תא הטרור היה במגעים עם גורמי ריגול זרים". בהודעה נמסר, כי "גיבורי הכוחות היבשתיים של משמרות המהפכה הצליחו בנחישות לפרק תא טרור הקשור בגורמי מודיעין זרים באזור קסר-קנד וניק-שהר בדרום מזרח המדינה, ולחסל את כל חבריה". עוד נמסר, כי "מבצע זה בא בעקבות מאמצים מודיעיניים ומעקבים בימים האחרונים", וכי "נמצאו אמצעי לחימה ומכשירי קשר".


בתוך כך, מזכ"ל איגוד חכמי תימן, עבד א-סלאם עבאס אל-וג'יה, טען בשיחה עם סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", כי "המתקפה הברברית על תימן אינה רק של סעודיה ומדינות ערביות, אלא גם מצד ארצות הברית וישראל". האיש, שהוא שיעי בעצמו, הוסיף עוד, כי ישראל וארה"ב "תומכות בפולשים מודיעינית ולוגיסטית, ומשתתפות במצור ימי ואווירי על העם התימני".


בינתיים, לפחות 15 בני אדם מהמורדים החות'ים נהרגו בשתי מתקפות אוויריות במבצע "סופה נחושה" בהובלת סעודיה בשני בסיסים בדרום מזרח הבירה סנעא. מקורות מסרו, כי שתי המתקפות היו נגד בסיס במחוז לחג'.

המתקפות באות יממה לאחר שעשרות נהרגו בחילופי אש עזים בין החות'ים והוועדות העממיות התומכות בנשיא עבד רבה מנסור האדי בעיר החוף עדן, שבדרום המדינה. החות'ים הפרו-איראניים מנסים להשתלט על העיר, ונראה כי התקיפות האוויריות אינן מצליחות לפי שעה לבלום את התקדמות המורדים, ששולטים בשדות תעופה רבים. על פי דיווחים, לפחות 26 חות'ים נהרגו ועוד עשרות נפצעו בקרבות בערים אל-מעלא, קלועה וחור-מקסר.

המורדים השיעים חטפו יותר מ-120 מבני השבטים הסונים הנאמנים לנשיא הנמלט, האדי. בחטופים שניים ממנהיגיה של מפלגת "אל-איסלאח" המזוהה עם האחים המוסלמים.

בשבוע שעבר נהרג גם אזרח של ארה"ב בעיר עדן. בדיווח נמסר, כי ג'מאל א-לבאני נהרג מפגיעת פצצת מרגמה. האיש מתגורר בקליפורניה והגיע לתימן על מנת לחלץ את אשתו ההרה ובתו בת השנתיים. יש לציין, כי ביום ראשון קיבל הצלב האדום את אישור הקואליציה הערבית להעביר תרופות, ציוד הומינטרי ועובדי סיוע לתימן.

במקביל, המורדים החות'ים הודיעו, כי הם מוכנים לפתוח בשיחות פיוס בתנאי שיופסקו ההפצצות של הקואליציה הערבית. סאלח א-סאמד, שהיה יועץ לנשיא הנמלט האדי וכעת הוא מדבר בשם המורדים, אמר כי גורמים אזוריים או בינלאומיים שאינם עוינים את תימן יכולים לפקח על השיחות.