שוב עיר מרכזית מוצאת את עצמה בעלטה: הפסקת חשמל גרמה היום לשיבושים בוושינגטון הבירה, כולל בבנייני הממשל האמריקאי, ואף אילצה את מחלקת המדינה לקיים את התדרוך היומי בחשכה. 

התקלה החלה בשעות הצהריים המוקדמות והורגשה בכל רחבי וושינגטון והפרברים. בבית הלבן הופעלו הגנראטורים באופן מיידי וכמעט שלא נרשמו שיבושים. "הכל החשיך למשך כמה שניות ואז החשמל חזר", צייץ כתב CBS, מארק קנולר. גם בבניין הקונגרס הצליחו הגנראטורים למנוע שיבוש משמעותי של הפעילות. 
הפסקת החשמל התרחשה בעיצומו של התדרוך היומי לעיתונאים במחלקת המדינה והדוברת נאלצה להקריא את דבריה מהרשימות באמצעות פנס, בעוד המחשבים הניידים והטלפונים של הכתבים סיפקו מעט תאורה בחדר. 


צפו בחשיכה במחלקת המדינה:
 
ברחבי העיר הפסיקה פעילותם של חלק מהרמזורים ו-14 מתוך 91 תחנות הרכבת התחתית גם הושפעו מהפסקת החשמל והופעלה בהן תאורת חירום, אך המעליות והמדרגות הנעות לא זזו במהלך התקלה. המוזיאונים של הסמית'סוניאן, כולל מוזיאון התעופה והמוזיאון לאומנות אמריקאית, פונו ונסגרו לקהל.
לפי המשרד להגנת המולדת, פיצוץ בתחנת כוח במחוז צ'רלס הוא שגרם להשבתת זרם החשמל וכי 8,000 לקוחות הושפעו במהלך האירוע. אולם בחברת החשמל פפקו הכחישו זאת וטענו כי זו הייתה תקלה נקודתית בקו מתח בדרום מרילנד. 
בשבועות האחרונים התרחשו כמה הפסקות חשמל גדולות גם במדינות אחרות. לפני כשבועיים התרחשה הפסקת חשמל של שעות אחדות באזור אמסטרדם ושיתקה את הפעילות בשדה התעופה סחיפהול העמוס. בשבוע שעבר, פסק זרם החשמל למרבית מחוזותיה של טורקיה, כולל הערים אנקרה ואיסטנבול.