האיום החדש על ישראל? דוח שהזמין צבא ארצות הברית מלמד שאיראן בונה צי של מטוסים ללא טייס המסוגלים לשאת חומרי נפץ במטרה להתפוצץ בקרב אוכלוסייה או חיילים.  על פי הדוח, טהרן גם מספקת את הידע להרכבתם לחמאס ולחיזבאללה.

הדוח, שצוטט בוושינגטון טיימס, קובע כי אף תכנית צבאית של איראן לא התפתחה כמו תכנית המטוסים ללא טייס. "אם עד לפני עשור, המל"טים של איראן היו בעיקר להצגה ולא להם כמעט יכולות, היום צבא איראן מציג שימוש נרחב בהם, לא רק על ידי משמרות המהפכה, אלא גם על ידי הצבא הרגיל, הצי וחיל האוויר", נכתב.
ההתפתחות הזאת חשובה לישראל, משום שגם חמאס וגם חיזבאללה - בנות חסותה של טהרן -  הפעילו בעבר מטוסים ללא טייס שחדרו לישראל. עד כה, המל"טים לא גרמו נזק, אבל אם יורכבו עליהם חומרי נפץ, הם עלולים לגרום לפגיעות רבות בקרב אזרחים וחיילים.

בדוח נכתב, שלפני כחודשיים, הגנרל עבדולראחים מוסאווי מצבא איראן, תאר את השימוש הגובר של הצבא במל"טים, כשהוא שם דגש על כאלה שישמשו למשימות התאבדות. למרות שמל"טים עם חומרי נפץ נראים יותר כסמליים מאשר איום של ממשל, שימוש בהם מהווה שינוי אסטרטגי שיאפשר לאיראן להתחרות בשדה קרב לא מאוזן, ולמפעיליהם לבחור את מטרות נוחות במהלך הטיסה".