בית משפט האקדמיה למשטרה בקהיר דן היום (ג') את הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ל-20 שנות מאסר בכלא, ללא אפשרות לשחרור מוקדם.



ההחלטה ניתנת לערעור, ובארגון האחים המוסלמים, שהוצא אל מחוץ לחוק, גינו את המשפט והדגישו, כי "הממשלה רוצה לגזור עונש מאסר עולם על הדמוקרטיה במצרים".


מורסי הורשע באחריות להרג מפגינים מצרים בדצמבר 2012 – פרשה המוכרת בשם "ארועי ארמון אל-איתחאדיה". הדיון שודר בשידור ישיר בטלוויזיה המצרית והעונש המקסימלי על העבירות בהן הואשם מורסי, הוא עונש מוות. 


בנוסף למורסי, בית המשפט גזר עשרים שנות מאסר על שניים ממנהיגי האחים המוסלמים – מוחמד בלטגי ועיסאם עריאן. בנוסף, עשרה נוספים מעוזרי הנשיא הושמו תחת פיקוח המשטרה למשך חמש שנים, לאחר שנדונו ב"שימוש באלימות וכח". זוהי הפסיקה הראשונה נגד מנהיג תנועת "האחים המוסלמים", מאז הודח הארגון מהשלטון על ידי הצבא ב-2013, בעקבות מחאה המונית נגד שלטונו של מורסי. הנשיא המודח נאשם בארבעה תיקים נוספים, בהם העברת מודיעין לגוף זר. 

מורסי סרב להכיר בזכות בית המשפט לשפוט אותו וטען כי "אין לו משמעות בשבילי". יחד עם הנשיא לשעבר עמדו לדין עשרה בני אדם נוספים. 
יש לציין, כי מורסי עומד לדין בארבעה תיקים נוספים שהחלטה בשניים מהם תתקבל ב-16 במאי. מדובר בתיק המייחס לו "מסירת מידע מודיעינ לחמאס וחיזבאללה". בתיק השני מואשם מורסי גם בבריחה מהכלא עם אנשי "האחים המוסלמים" ופעילי חמאס בימי המהפכה במצרים שהובילה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק. בנוסף, עומד מורסי לדין באשמת "מסירת מידע מודיעיני לקטאר" וכן "זילות בית המשפט" – והחלטה לגביהם תתקבל ב-23 במאי.

במהלך המשפט, נרשמה נוכחות ביטחונית מוגברת ברחבי מצרים. דובר משרד הפנים, גנרל האני עבד אל-לטיף, אמר כי "נרשמה נוכחות אינטנסיבית של כוחות הביטחון, לקראת הקראת גזר הדין".

בתגובה ראשונה לאחר מתן גזר הדין, האשימו מנהיגים באחים המוסלמים כי מדובר ב"הצגה". עמרו דראג', ממנהיגי האחים המוסלמים ששימש שר התכנון בתקופת מורסי, אמר כי "המשפט הוא הצגה שהוכנה וכוונה על ידי הממשלה, ואינו מבוסס על ראיות כלל". דראג' הוסיף בהצהרה מטעמו, כי "הממשלה רוצה לגזור עונש מאסר עולם על הדמוקרטיה במצרים".

עוד קודם למשפט, הודיע ארגון האחים המוסלמים במצרים, כי "ממשלתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שהביאה להדחת הנשיא הלגיטימי, מנצלחת את בתי המשפט". עוד נמסר, כי "מנהיג ההפיכה מנצל את בתי המשפט כנשק במערכה". הארגון קרא לאזרחים המצרים לצאת לרחובות על מנת להגן על מורסי.
מאז הדחת הנשיא לשעבר, כוחות הביטחון במצרים ביצעו עשרות מעצרים ומבצעים נגד תומכי הארגון, הרגו מאות ועצרו אלפים מהם. בנוסף, בתי המשפט גזרו עונש מוות על מאות מתומכי מורסי, בהם בולטים בארגון האחים המוסלמים, אשר הוצא אל מחוץ לחוק.