חברי הפרלמנט הגרמני - הבונדסטאג - אישרו היום (שישי) ברוב קולות מוחץ הצעה לקבוע כי הריגת 1.5 מיליון ארמנים על ידי האימפריה העות'מנית לפני 100 שנה היא רצח עם. ההחלטה עלולה לגרום למשבר דיפלומטי עם טורקיה.
ההצבעה מהווה שינוי משמעותי במדיניות של גרמניה, שהיא שותפת השכר הגדולה ביותר של אנקרה באיחוד האירופי ונמצאת בה קהילה טורקית גדולה. שלא כמו צרפת ומדינות נוספות, ברלין התעקשה עד כה לא להשתמש בביטוי "רצח עם" על מנת לתאר את האירועים לפני 100 שנה. 
למושג "רצח עם" יש משמעות מיוחדת בגרמניה לאור עברה ולאור מאמציה להכיר באחריותה לשואת העם היהודי. 

"מה שקרה באמצע מלחמת העולם הראשונה באימפריה העות'מנית תחת עיני העולם היה רצח עם", אמר נשיא הבונדסטאג נורברט לאמרט בתחילת הדיון בנושא. 
טורקיה דוחה את ההאשמות שהתרחש רצח עם. באנקרה טוענים שלא היה קמפיין מאורגן למחות את העם הארמני, וכי אין ראיות לכך שניתנו הוראות מהרשויות.
נשיא גרמניה, יואכים גאוק, התשמש גם הוא במונח "רצח עם" בנאום שנשא אתמול. הוא אף הוסיף כי ייתכן שלגרמניה חלק באשמה בגלל מעשיה במלחמה. 
דבריו של גאוק גרמו לחברי פרלמנט רבים לפעול בניגוד לעמדה של הקנצלרית אנגלה מרקל וממשלתה, שעד תחילת השבוע התנגדה לשימוש במושג "רצח עם", אך השבוע הגישה את הצעת החוק המאפשרת לכנות את הטבח כרצח עם.
המהלך של הפרלמנט הגרמני בא לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סרב לכנות את הריגת הארמנים "רצח עם" ולאחר שהאפיפיור פרנציסקוס כינה כך את טבח הארמנים והרגיז את אנקרה.