רעש האדמה בנאפל: מניין ההרוגים עלה הבוקר (ראשון) ל-1,910 בני אדם וכ-4,000 פצועים.



מאות אלפי תיירים, ביניהם ישראלים רבים, שהו אתמול בקטמנדו, בירת נפאל, ובסביבותיה בעת שאירעה רעידת האדמה הקטלנית. תהליך איתור וחילוץ הגופות והפצועים נמשך. ממשרד החוץ נמסר כי מספר מנותקי הקשר עלה ל-250. עם זאת, נוצר קשר עם ישראלים רבים, כולל קבוצה גדולה שנתקעה בטרק עכב מפולת שלגים. לא ידוע על נפגעים.



צוות החיפוש של הצבא ההודי מצא 18 גופות על הר האוורסט, כך לפי דיווח של גורם צבאי. גופת ההרוג הראשון שזוהתה, הייתה של דן פרדינבורג, מנהל גוגל מקליפורניה. ככל הנראה הוא מת כתוצאה מפציעות ראש עקב המפולת.



משלחות יצאו מישראל לאזור האסון



צוותי החילוץ מישראל צפויים להגיע לאזור האסון. משלחת צה"ל המונה שישה מומחים מתחומי החילוץ והרפואה, ביניהם קצינים בכירים מפיקוד העורף וחיל הרפואה ונציג ממשרד החוץ המריאה במהלך הלילה לנפאל. משלחת מד"א תצא במהלך הבוקר לאזור, ומשלחת של זק"א, "איחוד הצלה" ועמותת פירסט (היחידה הישראלית להחשת פעולות הצלה) ייצאו בצהרים במשלחת גם הם לנפאל.



מומחה מסביר: התנאים שהובילו לאסון הכבד בנפאל




ההריסות בנפאל כתוצאה מרעש האדמה. צילום: רויטרס



בישראל עדיין ממתינים לשמוע אם ישנם ישראלים שנפגעו ושהעומס ברשת קווי הטלפון מקשה עליהם ליצור קשר עם המשפחות המודאגות בארץ. עם זאת, ככל שהזמן חולף, יותר ויותר ישראלים מצליחים לשוחח עם קרוביהם - ולפי שעה אין נפגעים בקרבם.

"זו הייתה רעידת אדמה מאוד חזקה", סיפרה נופר לוצאטו, מטיילת ישראלית בקטמנדו, "כל הבניין רעד, זה היה ממש מפחיד. חשבתי שזה פיגוע, לא ידעתי 


שרעידות אדמה הן כל כך חזקות״.

״הכל רעד״, היא הוסיפה, ״דברים נפלו בחדר. הייתה כאן היסטריה - גם של המקומיים וגם של התיירים. יצאנו החוצה והגענו למקום בטוח שאמור להיות בסדר, אבל עדיין יש רעידות משנה". 

חני ליפשיץ מבית חב"ד קטמנדו סיפרה: "התחושות קשות מאוד. כולם רוצים להיות ביחד, ואנחנו מוודאים שכולם יהיו בסדר. אנחנו מחלקים אוכל חם ומטפלים בפצועים ישראלים על הספות של בית חב"ד".
 

भूकम्प जाँदा धरहरा ढलेर सयौंको ज्यान गयो नेपाली सेना लाश उठाउँदै हेर्नुहोस् भिडियो सहित

Posted by ताजा खबर on Saturday, April 25, 2015


רבים נשארו ללא מקום לישון בו. צילום: רויטרס

"הבניינים כאן ישנים, הם לא ערוכים לזה"

איתמר, המטייל בקטמנדו כמה שבועות, סיפר: "זה היה כמו בסרט רע. כל האדמה זזה, בחיים לא חוויתי דבר כזה. הבניינים כאן ישנים ולא ערוכים לזה. דיברתי עם ההורים שלי, אני בסדר, אבל כנראה אחזור לישראל". "הייתי בהוסטל ובדיוק דיברתי עם אמא שלי בסקייפ כשהאדמה זזה בצורה משוגעת", שחזר מטייל אחר, נווה מסד, "יצאנו החוצה עד יעבור זעם, הלכנו למקום פתוח ובטוח". רב בית חב"ד המקומי, חזקי ליפשיץ, סיפר אתמול כי עשרות מטיילים ישראלים הגיעו למקום לבקש עזרה. "פתאום הרגשנו שהארץ מתחילה להשמיע רעשים, שמענו כמו מנוע גדול שנמצא מתחת לקרקע. התחלנו לשמוע חפצים נופלים. יצאנו לרחבה פה, ותוך דקות התאספו כל הישראלים באזור. זה מקום בטוח יחסית כי אין בניינים שיכולים לקרוס. בכל האזור החלו בניינים לקרוס על יושביהם", סיפר.
שחר (25), המטייל כחודש במדינה, סיפר: "המראות קשים. יש גופות ברחובות, זה נראה כאילו נפלה פה פצצה והכול נמחק. פשוט זוועה".
מיה שוהם (22) מרמת השרון הייתה במרחק 80 ק"מ ממוקד הרעש. "בהתחלה לא נלחצנו, חשבנו שזה משהו קטן, אבל זה התחזק מאוד. הייתה ממש פאניקה", סיפרה אתמול, "המקומיים נכנסו להיסטריה, אמרו שבחיים לא חוו דבר כזה. אנשים התחילו להתעלף באמצע הרחוב. הדבר הראשון שנזכרתי בו אלה התמונות מהאינתיפאדה -אנשים נשכבים על הרצפה, לא יודעים מה לעשות, רצים לכביש, מנסים להבין איפה יוכלו להגן על עצמם. הכל המשיך לזוז. בסוף כולם עמדו באמצע הרחוב והיו בהלם, פשוט בהלם".


משפחות ישראליות באזור האסון. צילום: פייסבוק

מטפסי הרים צייצו בטוויטר שהם שרדו
תיירת שוודית המתגוררת באחת העיירות בסמוך לבירת נפאל, קטמנדו, סיפרה: "כל הבתים מסביבנו פשוט החלו לקרוס. נראה לי שהרבה בני אדם נהרגו באסון הזה״. דבייאני פנטס מהודו ישבה בבית קפה עם חברים בקטמנדו כאשר "לפתע החלו השולחנות לרעוד והציורים על הקירות נפלו לרצפה. התחלתי לצרוח ורצתי החוצה. אנחנו אוספים את הגופות ומריצים את הפצועים לאמבולנסים. מכריחים אותנו להעמיס גופות, אחת מעל השנייה, על מנת שייכנסו לרכבים". בשיחת טלפון לסוכנות הידיעות רויטרס סיפרה פנטס כי בין מראות הזוועה שהבחינה בהם, "ראיתי שלוש גופות של נזירים שנתקעו בהריסות של מבנה שקרס סמוך למנזר שלהם".
מטפסי הרים שהצליחו לשרוד את מפולת השלגים האימתנית שנגרמה כתוצאה מרעידת האדמה, צייצו בטוויטר ודיווחו על המחזות הקשים באזור שנפגע בהר האוורסט: "הרבה אנשים נמלטו מהאוהל שלנו על מנת לשרוד בעקבות המפולת הענקית שהתרחשה פה", צייץ אלכס גאוון מרומניה. מטפס נוסף, דניאל מאזור, הוסיף: "נזק רב נגרם למחנה", וביקש, "אנא התפללו עבור כולם".