פעולות החילוץ של הישראלים בנפאל: 11 פצועים ישראלים שנתקעו בלאנגטאנג חולצו היום (שלישי) על ידי מסוקים של חברת הביטוח "הפניקס" והועברו לבירת נפאל, קטמנדו.

בנוסף לכך, צוות חילוץ של כלל ביטוח השתתף הבוקר בחילוצה של משפחת פרי-מלכא ושלושת ילדיה. המשפחה שמבוטחת בחברה פונתה באמצעות מסוק מאזור לאנג-טאנג. בשלב זה פונו יחד עם מחולצים נוספים למקום מבטחים, מרחק שעתיים מקטמנדו. מצבם הבריאותי תקין וקרובי המשפחה בארץ עודכנו.

הערכות הן כי מספר בודד של ישראלים מנותקי קשר עדיין נמצא בנפאל, כך סיפר איש החילוץ חיליק מגנוס: "שני מסוקים יצאו ואספו כבר אנשים, הם נמצאים בדרך חזרה לקטמנדו". הוא סיפר כי מדובר במצוקה אמיתית: "הישראלים יושבים לבד, מבודדים, מנותקים. המים והמינרלים והמים הזמינים כמעט ולא נמצאים, המזון הולך ואוזל או כמעט לא קיים".

משרד החוץ מזהיר מהתנפלות של מטיילים על מסוקים

לפי הערכות המצב, בלאנגטאנג נמצאים 50 ישראלים שמשרד החוץ איתר אותם והם כבר לא נחשבים למנותקי קשר, באוורסט ישנם 15 ובלאסט ריזורט ואנאפורנה 20 מטיילים. במשרד מזהירים מהתנפלות של מטיילים על המסוקים, דבר המקשה על החילוצי, כמו במקרה בו אחד הנפאלים ניסה לעלות על מסוק בכוח וספג מכה קשה בראשו.

בתוך כך, הוגשה בקשה לרמטכ"ל הנפאלי לסייע בחילוץ בלאנגטאנג עם מסוק צבאי וזה אישר אותה בתיאום עם הגורמים הצבאיים של צה"ל.

למרות קשיי מזג האוויר, ממשיכות פעולות החילוץ. מחברת הביטוח "הראל" נמסר כי שני מסוקים הגיעו לאזור ועוסקים בפעילות חילוץ ישראלים. מסוק נוסף של הראל עובד באזור לוקלה ונותן מענה למטיילים.

ראש הממשלה הנפאלי סושיל קויראלה, אמר לרויטרס כי מניין ההרוגים באסון רעש עלול להגיע ל-10,000. הוא הורה על הגברת מאמצי החילוץ וביקש סיוע דחוף של אוהלים ותרופות. "הממשלה עושה ככל שביכולתה על מנת להציל את הנפגעים ונמצאת במצב דומה למלחמה, זוהי שעה קשה לנפאל". אמר קוירלה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח עם מקבילו הנפאלי, מהנדרה בהדור פנדיי. ליברמן הביע בפני עמיתו את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל ומסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים. השר סיפר לפנדיי על מאמצי הסיוע של ישראל והבטיח כי ישראל תמשיך לסייע ככל שביכולתה. כמו כן, ביקש ליברמן מהשר פנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פנדיי נתן את אישורו לכך.