ד"ר אלכס הרשאפט (81), ניצול שואה ופעיל זכויות בעלי חיים בינלאומי ותיק, יגיע ביום ראשון לארץ כדי להעביר כמה מהרצאותיו הידועות, בהן הוא קושר בין ילדותו בגטו ורשה והדרך בה נחלץ ממנו, לבין החלטתו להקדיש את חייו לסיוע לחסרי ישע.
 
לאחרונה יצא הארשפט למסע הרצאות ברחבי ארה"ב תחת הכותרת "מגטו ורשה לחמלה לכל". בהרצאותיו הוא מספר על האופן שבו התמודד עם הטראומה והאבל על אובדן משפחתו, על "כוחה המעצים של החמלה", כדבריו, ועל האופן שעברו עיצב את ערכיו, את השקפת עולמו ואת מפעל חייו.

"כשחיי כבר לא היו בסכנה, התחילו רגשות האשם על כך ששרדתי. השאלה ששאלתי את עצמי כל הזמן הייתה למה ניצלתי כשכה רבים וטובים נספו, ואיך אני יכול להחזיר את חובי לחברה", הוא מספר, שואל ומשיב: "התשובה הברורה הייתה לעשות את המקום הזה טוב יותר לכל יושביו באמצעות הפחתת הרוע והשעבוד. בתחילת שנות ה-70' ביקרתי בבית מטבחיים".

"ראיתי ערימות של פרסות, עורות, לבבות, כבדים וגולגולות, נושאים עדות אילמת לישויות מודעות, חיות ומרגישות שכבר אינן. הבנתי ש'לעולם לא עוד' הוא לא על מה שאסור לאחרים לעשות לנו, הוא על מה שאסור לנו לעשות לאחרים".
 
במהלך ביקורו בארץ ישתתף הארשפט בטקס קבלת פנים עם מובילי דעת קהל בתנועה לזכויות בעלי חיים. באירוע צפויים להשתתף מיקי חיימוביץ', שי גולדשטיין, אסף אמדורסקי ופעילים נוספים. הארשפט ירצה באוניברסיטת בן גוריון, באוניברסיטה העברית בירושלים וישתתף במסע נוסע בתל אביב, בהשתתפות עשרות פעילים, המדמה הובלת בעלי חיים לשחיטה. 
 

הארשפט הוא ד"ר לכימיה בהכשרתו ופעיל בינלאומי למען בעלי חיים במשקים תעשייתיים. הוא אחד ממייסדי התנועה הבינלאומית לזכויות בעלי חיים FARM. לפני 54 שנים הוא הפך לטבעוני, וב-34 השנים האחרונות הוא מתמקד במאבק בהתעללות בבעלי חיים במשקים. בין היתר, הוא יזם את היום הבינלאומי להזדהות עם בעלי חיים במשקים, המצוין מזה 32 שנים בעשרות מדינות ב-2 באוקטובר ואת היום הבינלאומי ללא בשר, המצוין ב-2 במרץ. במקביל, הוא גם חבר בהנהלת ארגון היהודים הצמחוניים בצפון אמריקה.