האסון בנפאל: מתנדבי משלחת ישראלית הכוללת את פירסט, זק״א ואיחוד הצלה יצאו היום (חמישי) להגיש סיוע ראשוני בכפרים מרוחקים נוספים שטרם קיבלו סיוע, הממוקמים בטווח של חמש שעות נסיעה מהאזור המרכזי.



הכפרים אליהם יגיעו נקבעו יחד עם צבא נפאל לאחר שמופו אזורי ההרס. רוב האזורים המרוחקים מנותקים מתשתיות תקשורת ולכן קשה לאמוד את מצבם.



אתמול הגיעו מתנדבי המשלחת לכ-17 כפרים במרחק של כ-150 ק״מ צפונית ומזרחית מהבירה, והיו הראשונים להגיש סיוע לתושבי אזורים אלה מאז רעידת האדמה בשבת. צוותי המשלחת מתניידים בשישה ג'יפים שנתרמו ע"י נפאלים מקומיים בוגרי קורס חקלאות בערבה.



צוותי המשלחת פועלים בתיאום מלא עם השגרירות הישראלית וכוחות הסיוע, הרפואה והחילוץ הנוספים בנפאל מישראל ומהעולם.



במקביל למשלחת זו, מתנדבים ישראלים פועלים גם הם באופן עצמאי במקום וצפויים להישאר שם גם הרבה אחרי שאחרון התיירים יפונה. 41 ישראלים המתנדבים מטעם ארגון "תבל בצדק", עמותה ישראלית העובדת בשיתוף פעולה עם ארגון ה"ג'וינט" הבינלאומי, נמצאים בימים אלה באזורים שנפגעו באסון שפקד את קטמנדו.



אילנה קמינקא, סמנכ"ל "תבל בצדק" סיפרה ל"מעריב": "לכל המתנדבים שלנו שלום, הצלחנו בדרך לא דרך ליצור קשר עם כולם. שישה מהם התנדבו בשכונת עוני בקטמנדו והעברנו אותם לשגרירות ישראל על מנת שיסייעו לצוות השגרירות המצומצם שם בכל הפניות שהם מקבלים. כל היתר נמצאים בכפרים שרובם מזרחית לקטמנדו, שם יש יותר פגיעות ברכוש מאשר בנפש. הם נשארים בכפרים ומנסים לעזור אבל מצבם טוב".



היא הדגישה: "כרגע המתנדבים במקומות בטוחים כי הדרכים לקטמנדו מסוכנות יותר. יש לנו צוות מקומי שבודק את הדרכים לכפרים ומי מהם שירצה לחזור הביתה יפונה בהקדם האפשרי, אבל לעת עתה אף מתנדב לא הביע רצון לחזור".