איראן ממשיכה למתוח את הקו בינה לבין סעודיה שמובילה קואליציה נגד המורדים החות'ים בתימן; סגן שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבד אל-להיאן אמר כי לטהרן ולצנעא אינטרסים ביטחוניים משותפים, וכי ארצו לא תאפשר כי שחקנים אחרים באזור יערערו זאת.



"ביטחון תימן הוא ביטחון האזור ואיראן", אמר הבכיר האיראני. "לא נרשה לסכן את ביטחוננו המשותף עם הרפתקאות". אל-להיאן אמר לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", כי "לא מקובל שכמה מדינות שותקות נוכח התוקפנות הסעודית על תימן, והמשך המצור על העם הנעשק".
 
הבכיר, המשמש אחראי על ענייני הערבים ואפריקה במשרד החוץ האיראני, הוסיף עוד כי טהרן תומכת בדיאלוג תימני-תימני במקום ובזמן עליו יסכימו כל הצדדים. "כל התערבות זרה בענייני המדינה הזאת אינה מקובלת", הוסיף אל-להיאן. "זמן ההרפתקאות עבר ועל כולם לחשוב על ביטחון האזור ולקחת תפקיד בונה בעניין".

אירן לוקחת חלק פעיל המלחמת האזרחים המתחוללת בתימן ומספקת נשק וידע צבאי למורדים השיעים, הידועיים בכינויים "חות'ים" השולטים בחלקים נרחבים מהמדינה.

בסעודיה ומדינות נוספות במפרץ הפרסי גובר החשש כי ניצחון שיעי בתימן עשוי להביא לשליטה איראנית בשני  הצדיים של מיצרי הורמוז ולפגיעה קשה באינטרסים של מדינות המרץ הסוניות.