סוף טראגי לחיפושים: קצת יותר משבוע לאחר שהוכרז כמנותק קשר, נמצאה היום (ראשון) גופתו של המטייל הנעדר, אור אסרף.



אסרף, אשר טייל באיזור לנגטנג (האגמים הקפואים), נראה בפעם האחרונה לפני הרעש, כאשר ירד מהאוטובוס לכיוון הטרק על ידי שני ישראלים שהגיעו גם כן למקום. אסרף, בן ה-22, הוא הישראלי היחיד שנהרג ברעידת האדמה האדירה שפקדה את נפאל בשבוע שעבר, אשר מניין ההרוגים בה עלה ללמעלה מ-7000 איש.



במהלך כל השבוע צמצמו צוותי החילוץ את השטח בו חיפשו את אסרף, מתוך קורדינאטות שהוצאו מתוך הטלפון הלווייני שהיה לו וגם מתוך עדויות על המסלול בו הלך. מי שמצאו את המסמכים הם חברי משלחת משותפת של זק"א, אשר היו באיזור כחלק ממאמצי ההצלה. 



לאורך כל השבוע האחרון, שידרה משפחתו של אסרף אופטימיות לגבי הסיכויים למצוא אותו. במספר ריאיונות לכלי התקשורת, חזרו במשפחתו והבהירו עד כמה מדובר בבחור אחראי וכי הסימנים מעידים על כך שהוא בחיים. אימו של אסרף אף הגיעה לשדה התעופה, ביום בו הגיעו מאות מטיילים חזרה לארץ עם שלט, שבו היא מבקשת כי כל מי שראה את אור ייצור איתה קשר.



אסרף כזכור, לחם בשירותו הצבאי ביחידת אגוז ונפצע בקיץ האחרון, במהלך מבצע "צוק איתן" בקרבות בשג'עייה. אסרף נפגע באורח בינוני, אך גם לאחר מכן לא ויתר על המשך שירותו הצבאי ולאחר שחרורו טס לטיול שחרור בנפאל, שהסתיים בטרגדיה.



בהודעה רשמית מטעם משלחת ישראלייף בהשתתפות זק״א, פירסט ואיחוד הצלה: "צוות סריקה של המשלחת המורכבת מאנשי חילוץ מנוסים מיחידות החילוץ של פירסט יצאו לסריקה על בסיס תיק איתור מסודר שהוכן על ידי החפ״ק. היום בשעות הבוקר איתרה המשלחת גופה שזוהתה כגופתו של אור אסרף. 
הגופה נמצאת במקום שקשה מאוד להוציאה משם ויש לעשות חילוץ מורכב ביותר עם מסוק חבלים ועוד. אנשי המשלחת מארגנים את כל הציוד לצורך זה. 

"לאור המורכבות של החילוץ והמסוקים הקטנים שעומדים לרשותנו שם, כנראה שהחילוץ עצמו יעשה רק מחר בבוקר. בראשית החיפושים הונחת הצוות במקום באמצעות מסוק. הם נעו בשטח מסוכן מאוד ובו מפולות בוץ פעילות תחת גשם וברד ללא הפסקה, אך היו נחושים למצוא את אור".
 
אלי ביר, מייסד קרן ישראלייף ונשיא "איחוד הצלה" אמר עם היוודע על מציאת גופתו של אסרף: "אנחנו עצובים מאוד שמשימתנו הסתיימה באופן הזה. בכל ימי החיפוש אחר אור היתה לנו התקווה שנמצא אותו בחיים ונחזיר אותו אל חיק משפחתו. לצערנו, למרות המאמצים, מצאנו את אור כשהוא אינו בין החיים. אנו מתנחמים בכך שבזכות פעילות המתנדבים, אור יגיע למנוחות בקבר ישראל".
 
צוות עם ציוד של זק"א יעשו את דרכם למקום כאשר הדבר יתאפשר בשל תנאי מזג האוויר. בית חב"ד בקטמנדו בראשותו של הרב חזקי ליפשיץ נחלץ לסייע בהבאת גופתו של אור אסרף לישראל.