אזרחי הממלכה המאוחדת הולכים היום לקלפיות על מנת לבחור את הפרלמנט החדש לחמש השנים הקרובות, כאשר ההערכות הן כי אף אחת מהמפלגות לא תצליח להשיג רוב וייתכן כי יעברו ימים ארוכים לפני שניתן יהיה לדעת מי יישב בדאונינג 10 – ראש הממשלה הנוכחי, מנהיג השמרנים דיוויד קמרון, או יריבו, המנהיג היהודי של הלייבור אד מיליבנד. 



אחרי שלכל אורך הקמפיין ניהלו השמרנים והלייבור קרב צמוד ביותר, אף אחת משתי המפלגות הגדולות בפוליטיקה הבריטית לא צפויה להגיע לרוב של 326 מתוך 650 מושבי הפרלמנט. לפי הסקרים האחרונים שפורסמו אתמול, השמרנים צפויים לקבל כ-280 מושבים לעומת קרוב ל-270 מושבים ללייבור. 
 
ביום שישי, מיד אחרי שתתברר תמונת המצב של הפרלמנט החדש, צפויים קמרון ומיליבנד להתחיל בניסיונות מקבילים להרכיב את הממשלה החדשה, אבל כל הפרשנים מעריכים כי עשויים לעבור שבועות אחדים לפני שאחד משני המנהיגים יוכל להתייצב בפני המלכה אליזבת השנייה ולהודיע לה כי עלה בידו להשיג את הרוב הדרוש. 
 

קמרון ינסה לגבש הסכם עם הליברל דמוקרטים, שותפיו בקואליציה היוצאת, אולם מאחר שמפלגתו של ניק קלג צפויה להתרסק מ-57 מושבים ל-27 מושבים בלבד, הם לא יוכלו להשיג את הרוב הדרוש. מנגד, גם הלייבור והליברל דמוקרטים לא יוכלו להרכיב יחד ממשלת רוב, אולם הם עשויים לפנות לאחת המפלגות הקטנות שהודיעו שלא יאפשרו את המשך שלטון השמרנים.  
 
מי שעשויה לסייע למיליבנד להגיע ללשכת ראש הממשלה היא המפלגה הלאומנית הסקוטית בהנהגת ניקולה סטרג'ן, אשר לפי הסקרים צפויה לקבל יותר מחמישים מושבים. מיליבנד הבהיר במהלך הקמפיין כי הוא לא יהיה מוכן לשתף פעולה עם סטרג'ן, שעדיין שואפת לקדם את עצמאות סקוטלנד על אף כישלון משאל העם בספטמבר שעבר, אולם ייתכן שהוא יבקש את תמיכתה גם אם לא יצרף אותה לקואליציה. 
 
לפי הפרשנים, התהליך עשוי להימשך לפחות עד 27 במאי, אז אמורה המלכה לשאת את נאומה בפני הפרלמנט, במסגרתו יוצגו הצעות החוק שמתכננת הממשלה הבאה. התקנון הממשלתי קובע כי קמרון צפוי להישאר בתפקידו עד אשר "יתברר שהוא לא יכול לקבל את אמון חברי הפרלמנט וכי יש אלטרנטיבה ברורה". 
 
 אחת השאלות הגדולות היא כיצד תשפיע הולדתה של הנסיכה שרלוט, בתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, על הבחירות. באופן מסורתי, לידה מלכותית מחזקת את תחושת הגאווה הלאומית ומסייעת למפלגה השלטת, ולכן ההערכות הן כי השמרנים הם שיוכלו למנף את האירוע החגיגי לטובתם – אבל רק ביום שישי בבוקר יתברר אם זה היה מספיק כדי להבטיח את המשך שלטונם. 
 
 בינתיים, ניצלו אתמול מנהיגי המפלגות את יום הקמפיין האחרון בניסיון לגייס את הקולות במסעות ברחבי בריטניה ובראיונות לתקשורת. "אם בריטניה תבחר בממשלה שמרנית, אני מבטיח שבריטניה תמשיך בדרך לעבר עתיד בהיר יותר", אמר קמרון, בעוד מיליבנד פנה לבוחרים שעדיין לא החליטו ואמר "אתם יכולים לקבל עוד חמש שנים של ראש ממשלה שמעדיף את העשירים ובעלי העוצמה, או שאם אני אהיה ראש הממשלה, אני אציב את האנשים העובדים בראש".