תוצאות מדגמי הבחירות לפרלמנט הבריטי שהתרחשו באנגליה, בריטניה ווילס וסקוטלנד, פורסמו הלילה (חמישי) והציגו תוצאות שונות מהסקרים שפורסמו לפני הבחירות. 

לפי תוצאות המדגמים, מפלגת השמרנים, שבראשה עומד ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, זכו ליתרון משמעותי במספר המושבים בפרלמנט ממפלגת הלייבור של אד מיליבנד. השמרנים זכו ל-316 מושבים ומפלגת הלייבור עומדת על 239 מושבים.

המפלגה הלאומית הסקוטית זכתה ב-58 מושבים ובכך הפכה למפלגה השלישית בגודלה. מפלגת ה
ליברל-דמוקרטים זכו לעשרה מושבים, המפלגה האירו-סקפטית בשני מושבים. 25 המושבים האחרים מחולקים בין המפלגות הנוספות.

הקלפיות נסגרו בשעה 22:00 בשעון לונדון (00:00 בשעון ישראל) בלמעלה מ-50 אלף קלפיות הפזורות ברחבי הממלכה המאוחדת ו-50 מיליון אזרחים בריטים שהיו בעלי זכות הצבעה בבחירות.


ניצחון סוחף לקמרון. צילום: רויטרס

טרם פרסום התוצאות, מנהיג המפלגה הליברל דמוקרטית, ניק קלייג, נראה רגוע על אף שבכל הסקרים היה נראה כי מפלגתו תאבד מכוחה. הוא אמר כי הוא מתכוון "לאכול ארוחת ערב קטנה ואולי כוס משקה חריף", בטרם יפורסמו התוצאות. מפלגתו של קלייג לקחה חלק בקואליציה השמרנית וצפויה להמשיך ולגבות את מנהיגותו של דיויד קמרון השמרני גם אחרי הבחירות הנוכחיות.

לכל אורך הקמפיין ניהלו השמרנים והלייבור קרב צמוד ביותר, אף אחת משתי המפלגות הגדולות בפוליטיקה הבריטית לא הייתה צפויה להגיע לרוב של 326 מתוך 650 מושבי הפרלמנט. לפי הסקרים האחרונים שפורסמו השבוע, השמרנים היו צפויים לקבל כ-280 מושבים לעומת קרוב ל-270 מושבים ללייבור.



למרות שכל הפרשנים העריכו כי עשויים לעבור מספר שבועות לפני שאחד משני המנהיגים יוכל להתייצב בפני המלכה אליזבת השנייה ולהודיע לה כי עלה בידו להשיג את הרוב הדרוש, נדמה שקמרון צפוי להתחיל כבר ביום שישי בניסיון להרכבת ממשלה. כעת, מהשהשמרנים עומדים על רוב סוחף, נדמה שתהליך זה יימשך זמן קצר מהצפוי.




אד מיליבנד, הפסיד את המדגמים.  צילום: רויטרס


אחת השאלות הגדולות שנשאלה טרם התוצאות הייתה כיצד תשפיע הולדתה של הנסיכה שרלוט, בתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, על הבחירות. באופן מסורתי, לידה מלכותית מחזקת את תחושת הגאווה הלאומית ומסייעת למפלגה השלטת, ולכן ההערכות היו נכונות - השמרנים מינפו את האירוע החגיגי לטובתם.