ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, השלים היום את מלאכת הרכבת הממשלה השמרנית החדשה שלו, כאשר הוא קיים את הבטחתו כי שליש מחברי הקבינט יהיו נשים. מי שעשוי להיות יורשו, בוריס ג'ונסון, ימשיך לכהן בתפקיד ראש העיר לונדון, אך ישתתף בישיבות הקבינט. 
עוד במהלך כהונתו הקודמת, הכריז קמרון כי הוא נחוש לשנות את התדמית של מפלגה הידועה כ"חיוורת, גברית ומיושנת". אחרי הניצחון בשבוע שעבר, שבו נכנסו לפרלמנט מטעם השמרנים גם 64 נשים, לעומת 48 בפרלמנט הקודם, החל קמרון לקיים את הבטחתו. 
מתוך 15 חברי הקבינט, גוף קבלת ההחלטות המרכזי של הממשלה, יהיו חמש נשים: שרת הפנים, תרזה מיי, שנחשבת לאישה הבכירה ביותר במפלגה ואף עשויה להתמודד על ראשות המפלגה לקראת הבחירות הבאות ב-2020. שרת החינוך, ניקי מורגן, שמכהנת בתפקיד מאז יולי שעבר, אמבר רוז, שקודמה לתפקיד שרת האנרגיה אחרי שכיהנה כשרה הזוטרה במשרד, מנהיגת בית הלורדים. הברונית סטוול, ופריטי פאטל שמונתה לשרת התעסוקה אחרי שמילאה תפקיד של שרה זוטרה במשרד האוצר. 

בנוסף, הודיע קמרון על מינויה של אמבר ראד לתפקיד השרה לאנרגיה ולשינויי האקלים במקומו של אד דאבי מהליברל דמוקרטים, שאיבד את מושבו בבחירות הכלליות בשבוע שעבר. כמו כן, החליט קמרון כי איאן דנקן סמית, לשעבר מנהיג השמרנים, ימשיך לכהן בתפקיד שר העבודות והפנסיות ויקדם רפורמות בתחום הרווחה. 
מי שלא מונה לשר, אך ישתתף בישיבות הקבינט, הוא ראש העיר של לונדון, בוריס ג'ונסון, שגם נבחר לפרלמנט בשבוע שעבר ועשוי להחליף את קמרון בהנהגת המפלגה לפני הבחירות הבאות. "תמיד היה ברור שראש העיר קודם כל ימלא את המנדט שלו לנהל את לונדון, וזה מה שהוא יעשה עד שהכהונה שלו תסתיים במאי 2016", נמסר מלשכתו של ג'ונסון. 
בתוך כך, אמש הבהיר קמרון כי הוא שולל על הסף את קיומו של משאל עם נוסף על עצמאות סקוטלנד, על אף ההישג שהפך את המפלגה הסקוטית הלאומנית לשלישית בגודלה בפרלמנט. "היה לנו משאל, סקוטלנד הצביעה באמפתיה להישאר בתוך הממלכה המאוחדת", אמר לערוץ 4 והוסיף: "לא יהיה עוד משאל".