בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה היום בנפאל, נערך מד"א להקים משלחת של שתכלול רופאים מומחים לטיפול בפגים ופאראמדיקים, על מנת לסייע להביא לארץ ארבע תינוקות יחד עם הוריהם. לאחר רעש האדמה קיים מנכ"ל מד"א, אלי בין הערכת מצב במהלכה הנחה את הגורמים הרלוונטיים בארגון להקים באופן מידי צוות סיוע. 
ממד"א נמסר כי ישנו בקשר רציף עם הורי התינוקות הישראלים שסיפרו שפינו אותם מבית החולים בקטמנדו, מחשש לקריסה ומאז שוהים בתוך רכב מסחרי מחומם. משלחת מד"א ערוכה ליציאה ותטוס לנפאל להביא את התינוקות ברגע שיתקבלו האישורים הנדרשים על ידי הרשויות בנאפל ובארץ.
הודעתה של מד"א מגיעה לאחר קריאותיהם לעזרה של הורים לתינוקות שנולדו בפונדקאות בנפאל. לאחר רעש האדמה דרשו ההורים ממדינת ישראל להשיבם הביתה.

יואב אלעני, אב לשני פגים סיפר ברשת ב': "ארבעה פגים שהיו מאושפזים, הוצאו בעקבות הרעש. התחננו כבר לעלות עם המשלחת הרפואית הישראלית אך הבקשה נדחתה. יש כאן פגים ששוקלים 1.6 ק"ג, יש לי כאן בן ובת. אנחנו יושבים בתוך רכב עם חימום, והאחיות מביאות לנו שקיות של אינפוזיה".
האב הוסיף בדאגה: "אף אחד לא מוכן להיכנס למבנה בגלל שיש בו מלא סדקים. ברגע שהחל הרעש תלשתי את הצינורות מהזרועות שלה ורצתי החוצה. אחות אחרת תפסה את התינוק השני וברחנו. אנשים לא הפסיקו לברוח כמו משוגעים. אנחנו חייבים עזרה, תוציאו אותנו מכאן דחוף. כל הזמן אמרו לנו לא לדבר על המדינה, אבל די, מספיק. עכשיו צריך להבין, ביקשנו לעלות על הטיסה ואף אחד לא עזר לנו. לכן אנחנו דורשים מגלעד ארדן שיעזור לנו".
הרעידה החזקה שהורגשה היום בעוצמה של 7.4 בסולם ריכטר, היכתה בצפון המדינה והורגשה היטב גם בבירה קטמנדו ומקורה בבסיס האוורסט. בעקבות הרעידה החלו אלפי אנשים לרוץ ברחובות הבירה, כך סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. עד כה ידוע על 39 הרוגים ברעש האדמה האחרון ועל 1,129 פצועים. 
הרעש מתרחש שבועות ספורים לאחר רעידת האדמה הקודמת במהלכה נהרגו למעלה מ-8,000 בני אדם ומאות אלפים נוספים איבדו את בתיהם.