לפחות 200 ישראלים שהו בנפאל בזמן רעידת האדמה העזה שפקדה אתמול את המדינה, 50 מהם בהמתנה ללידת ילדיהם מנשים פונדקאיות מקומיות. כך מספר מיקי שריקי מגבעתיים, ששומר עם רבים מהם על קשר דרך קבוצת הוואטסאפ המשותפת.



שריקי ובן זוגו פיני נקלעו לרעידת האדמה הראשונה הקשה בקטמנדו לפני כשבועיים וחצי, ובסופו של דבר הצליחו לחזור לארץ עם ילדם, פעוט כבן שבוע שנולד בתום הליך פונדקאות. לדבריו, ידוע כרגע על ארבע תינוקות לאבות ישראלים שנולדו לאחרונה בנפאל ועדיין שוהים שם עם הוריהם.



״אנחנו בקשר מקוטע בוואטסאפ עם חבר שלנו, אבא שרעידת האדמה תפסה אותו בבית החולים עם התינוק הפג״, הוסיף שריקי, ״ואנו שומעים על קריאות מצוקה גדולות מאוד של ישראלים שם. לרבים מהם לא הייתה ברירה אלא לצאת לנפאל למרות ההתרעות על רעידות נוספות, כי הילדים שלהם שם. מדובר בפגים וחייבים לעשות הכל כדי להביא אותם בשלום לארץ״.

״הסיטואציה של הישראלים השוהים כעת בקטמנדו היא נוראית״, מסביר שריקי, ״אני מציע להם לעשות כמה שיותר רעש תקשורתי כדי שיוכלו לחזור לארץ. מה שמרגיז מאוד זאת העובדה שחרף ההתרעות של גיאולוגים על סבירות גבוהה לרעידות אדמה נוספות, האמהות הפונדקאיות השוהות בנפאל לא הורשו עד היום להגיע לארץ. המדינה מערימה קשיים ודורשת מהן ומאיתנו ערבויות כספיות בסכומי עתק, מסמכים ודרישות אינסופיות״.