בית המשפט הפלילי באקדמיה למשטרה בקהיר הטיל היום (שבת) גזר דין מוות על 108 מאנשי האחים המוסלמים, בהם הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, מנהיג הארגון מוחמד בדיע ושייח' יוסף אל-קרדאווי, העומד בראש אגודת חכמי הדת המוסלמים הבינלאומית ונחשב לפוסק ההלכה החשוב ביותר בעולם המוסלמי-סוני.

בית המשפט, בראשות שעבאן א-שאמי, הורה להעביר את מסמכי הנדונים למופתי של מצריים, במטרה "לקבוע את עמדת השריעה בעניינם", הליך פורמלי לכל
אלו שנדונים למוות.
 
בית המשפט דן באירועי הפריצה לבתי הכלא בימים הראשונים של מהפכת ינואר 2011 ובריחתו של הנשיא לשעבר יחד עם בכירים מכלא "א-נטרון" על ידי מאות מסתננים מרצועת עזה, וכן בעניין המגעים של הנשיא לשעבר עם חמאס ברצועת עזה וחיזבאללה בלבנון, במהלכם "העביר מידע סודי הנוגעים לביטחון הלאומי המצרי", כפי שנטען בכתב האישום. בנוסף, הואשמו חלק גדול מהנדונים למוות, בהם מורסי עצמו, במגעים עם "ארגוני טרור בתוך ומחוץ למצרים, במטרה לבצע פיגועי טרור".
 
יש לציין, כי מורסי הודיע יותר מפעם אחת במהלך משפטו, כי הוא אינו מכיר בסמכות בית המשפט. אוסאמה מורסי, בנו של הנשיא שהודח בהפיכה צבאית, המעיט בגזר הדין, והסית את אנשי האחים המוסלמים לצאת לרחובות. בהצהרה קצרה בדף הפייסבוק שלו כתב מורסי הבן: "אנשי האחים המוסלמים - הסלמה".